Monday 24 December 2012

BERDIKARI BERSAMA ROOMATE

Alhamdulillah,,sejak aku tinggal di Kolej Indera Mulia UiTM Perak..Aku dapat roomate yang baik dan lemah lembut,,juga dapat seorang kakak yang menurut kawan2..Muka aku dan muka kakak tu seiras..Roomate aku,,Kak Mira,,Fiza dan Kila..Kesemuanya berasal dari T.Intan..Seronok dapat berkawan dengan dia orang dan seronak dapat kenal dia orang..Macam2 gelagat,,ragam dan kerenah..Dia orang caring,,ceria dan akan pastikan bilik kami selalu riuh..Segala masalah akan di kongsi bersama..Tak kira apa pun masalahnya..  Tinggal di sini berbeza dari asrama semasa di sekolah dulu,,memang terlalu banyak perbezaannya..Banyak cabaran yang perlu di hadapi..Kelas jauh,,nak makan pun kena berjalan ke DM,,dari segi pergaulan jugak berbeza..Tapi semua tu perlu di hadapi demi untuk menimba ilmu pengetahuan..Pokok pangkalnya hati..Dan aku ingat nasihat dari SESEORANG tentang semua tu..
Hari2 mengadap angka dan nombor..Kekadang boleh tension di buatnya..Mujur lah ada kawan2 kelas yang memahami...Ada kalanya duduk di sini..Boring,,terutama sekali kalau kelas di batal kan..Tak tau nak buat apa...Apalagi,,tidur lah...Makan dan tidur,,tapi badan tak naik mungkin di sebabkan hari2 kena berjalan jauh untuk ke kelas..
Sabtu lepas S cakap dengan aku..Apalah yang akan tinggal kalau hari2 kena berjalan jauh,,katanya tinggal tulang je..Dia tanya aku tak boleh bawa transport ke??Cik abang ooi,,di sebabkan tak boleh bawa lah yang kena berjalan kaki tu..Lainlah macam awak..Untung boleh bawa transport..Sedih saya tau..
Selepas habis cuti ni..Aktiviti cukup padat,,malam pun ada aktiviti,,tak tau lah hujung minggu boleh balik rumah ke tak..Alamatnya hari2 akan boringlah,,nak keluar kena naik bas...Kalau kat rumah,,nak pegi mana pun senang,,tinggal bodek abah dan mama je..Mesti dapat punya siap dengan duit minyak sekali...
Lepas 6 bulan ni aku tak tau akan sambung belajar kat mana..Harap2 aku tak dapat kampus yang jauh..Kalau tak,,menanggis le aku..Tak boleh balik kerap..Hari tu S membebel dengan aku,,pasal aku tak nak masuk form six..Katanya dia boleh,,kenapa aku tak boleh..Hahaha..Cik abang,,saya ni berbeza dengan awak..Awak pandai,,saya tak pandai..Katanya semua tu..Pokok pangkalnya dari hati..Betullah tu,,tapi saya tak yakin lah saya boleh skor..Lain lah awak..Hahaha macam2lah mamat ni,,selalu je jadi Mak Jemah...Pot pet,,pot pet...tapi penuh dengan kata2 nasihat..Itu yang kekadang buat aku sering teringat kat dia..
Semalam dia balik Shah Alam,,janjinya kalau dia sampai,,dia akan text aku..Tapi tak de text masuk..Sepanjang pagi fon aku tak berbunyi..Pelik jugak..Aku online,,dia ada komen dan like post yang aku hantar kat sepupu dia,,dan like serta komen post aku wish b`day sepupunya yang lagi sorang..Hairan jugak,,kenapa tak text aku..Akhirnya aku check fon,,rupa2nya fon aku HANG...Ada banyak text masuk termasuk text dia,,beritau aku dia dah sampai,,tengah malam tadi..Saya minta maaf tak reply text awak...
Apa pun..Untuk awak..study hard..exam tak berapa hari lagi..manfaatkaa study week ni sebaik mungkin,,Good Luck..



No comments:

Post a Comment