Tuesday 12 February 2013

HANG OUT..

JUMAAT 8 FEBRUARI 2013..Hari ni kelas aku habis pukul 10.00 pagi..Yeayyy..Hari ni boleh balik..Cuti 9 hari ..Tak sabar,,nak tunggu Abah datang ambil..Abah dan Mama suruh aku balik naik bas..Memandangkan Abah ada banyak kerja..Dah parents aku cakap macam tu..aku pun macam nak tak je naik bas..Mule2 excited gak nak naik bas..Tiba2 dah maleh pulak..Sampai sanggup tunggu abah amik kol 6 petang..Tapi time tuh aku tinggal sorang je la dalam bilik sebab roomate aku plan nak naik bas kol 2 petang..Sambil menunggu kol 6 petang..Aku hanya memerhati penghuni2 KOLEJ INDERA MULIA balik..Ada yang parents ambik,,ada yang maybe balik naik bas dan ada juga pakwe diorang ambik..Beg bukan main besar,,macam nak dok rumah terus..Tak nak balik KOLEJ dah..HAHAHA..Disebabkan itu juga membuatkan aku tak sabar2 nak balik rumah..Sampaikan sayu je hati..Cewahhh...Tapi tak pe.. sabar menanti..Yang pasti budak2 depan bilik aku semua dah balik..Tinggal kiteorang 3 orang je..patutnye 4 orang tapi sorang dah balik dulu..SEMANGAT!!!Lepas makan tengahari,,tiba2 abah call..wohoooo..rase macam nak melompat je..Abah cakap nak ambik aku awal..hahaha..excited tak terkira..Tapi lepas sembahyang Jumaat la..Lebih kurang 2.30 ptg..Abah call..Katanya lagi 5 minit abah sampai..Seronoknya..boleh balik..
Kebetulan member2 dorm aku duduk kat Bagan Datoh,,Abah suruh ajak Kak Mira dan Kilah tumpang sekali..Mule2 diorang tak nak..Penat aku pujuk dan akhirnyaaa..Diorang ikut juga..Hahaha..Maybe kalau naik bas,,akan bersesak2..sebabkan ramai yang nak balik..And then sampai dekat Sungai Manik..Ada pulak bas dari Seri Iskandar ke Teluk Intan..Time ni la pulak nak muncul depan aku..Apa lagi,,abah pun tanye Kak Mira dan Kilah.."Kalau dari Seri Iskandar tuh naik bas apa.?"..Lepas tu,,diorang cakap tuh bas kat depan tuh..Bas Mara Liner"..Ohmennn..Apa lagi aku kena la tekan dengan abah..HAHAHA..Ada ke patut,,pasal dah tau ada bas dari Seri Iskandar ke Teluk Intan..Abah suruh aku balik naik bas lepas ni..Hancus hati aku..Ni yang aku tak nak ni.."Abah,,duduk dekat ni boleh le abah ambik dan manja2 dgn abah..Nanti duduk jauh,,kena balik sendiri"alasan yang aku berikan pada Abah..Abah kata aku ngada2..Balik le sendiri..Aku ni memang banyak akal sikit,,bak kata Pian "ko tu banyak akal"..Majoriti yang aku kenal kata aku begitu,,dan kebanyakannye kata aku ni suke buat mimik muke,,pelik dan macam2 lagi..Betul ke.??Aku pun tak tau..Sampai rumah..Terus mengadap lappy..Rutin aku setiap kali balik rumah..Online..Chatting dengan S..Lepas tu plan nak keluar,,kebetulan kawan aku E,,ajak aku keluar jugak..Serba salah aku dibuatnya..
SABTU 9 FEBRUARI 2013..Pagi,,keluar dengan Mama beli barang ..balik,,kemas rumah dan menolong kat dapur..S bising suruh aku belajar masak dengan Mama,,aku tau masaklah..Yang simple2 je le..Setakat goreng ikan masin kegemaran kau tu..pejam mata je aku boleh buat..Hahaha..Menu hari ni,,gulai tempoyak,ikan masin goreng,kerabu,ayam goreng rempah dan sambal tempoyak,ulam-ulaman..Fuhhh..Berselera betul aku makan..Kat DM Kolej Indera Mulia,,menu yang sama je hari2..Boring betul..Tak berselera nak makan...
Tengah sedap menyembang dengan Mama..fon berbunyi..Ada text masuk..E.. Kawan aku le tu..Masa tu aku nak mandi dan solat..Bila tengok fon tertera nama S..Dia tanya nak pergi mana petang ni..Dia ajak aku keluar naik motor..Katanya kat pekan jam..Aku malas betul nak naik motor,,Kalau keluar petang2 gini mesti balik malam..Aku tak pernah naik motor malam2..kebetulan roadtax motor dah mati..Polis banyak pulak tu..Puas aku pujuk dia..Naik kereta..dia tak nak..Akhirnya dia mengalah dengan aku..YESSS..untuk kesekian kalinya dia mengalah dengan pujukan aku..Kat dalam kereta dia kata aku DEMAND dan BANYAK AKAL..Ada pulak kata aku ni "DEMAND"..Suke2 dia je..Bukan nye "DEMAND",,tapi takut le..
Kiteorang pegi makan..Dah kenyang,,kami pun jalan2 exercise la sikit bagi tak gemuk..Macam le gemuk sangat kan..Padahal kerempeng2 je pun..HEE..Kiteorang pegi tawaf G.M..Bile dapat tawaf tuh...Haa..Mule la aku rambang mata..Aku rase macam nak angkut je barang2 yang aku berkenan..Tapi apa kan daya..Kalau aku angkut sume,,memang kopak la cita dia..Kesian abah..Tibe2 tengah mencuci mata tuh ternampak abah..Apa lagi kenalkan abah la kt S..Huhuhu..Nasib baik dia okay je..After that,,we continue our journey..Back to home..Ewahhh..speaking pulak dah..Sebelum tu singgah masjid..solat maghrib..
AHAD 10 FEBRUARI 2013..yeayyy..Balik kampung ooo balik kampung..Hati girang..HAHAHA..Dah lama aku tak jumpe opah,,pak dan mak menakan ni..Rindu yang teramat sangat ni..Hmm..Kami bertolak dalam pukul 10.45 pagi..Bajet dalam 1 jam smpai la..Tu kalau abah yang drive,,kalau aku sejam lebih sikit je la..Sampai2..opah sorang je yang ada kat rumah..yang lain sume pegi ipoh..Prepare barang2 nak sambut baby..yeaahhh..Aku dapat sepupu lagi la nampak gaye nye..Huhuhu..Disebabkan aku tak breakfast pagi tuh,,dengan lajunye aku angkat tudung saji,,terus makan..Laparnye..Pehh..dah lame betul aku tak makan masakan opah..Sedapnye..yummyyyy..Tengah makan tuh opah cite yang pokok tumbang then hempap atap rumah..Aku terkejut dengarnye..Tapi nak buat macam mana benda dah jadi..Huihhh...petang tuh best..before aku bertolak nak balik  Teluk Intan kite orang pegi makan..Menu yang aku order harus la makanan dan minuman favourite aku CHAR KUEW TIAW DAN A.B.C..Slurrrppp..Sedap baq hang..Berselera aku makan tanpa mengendahkan orang keliling..Lepas tu,,start la perjalanan aku balik ke RUMAHKU SYURGAKU..hahahaha..overrr...
ISNIN 11 FEBRUARI 2013..Hari ini aku duduk rumah je..Disebabkan semalam dah berjalan..Aku menjalankan rutin aku macam biasa..Tolong my mum je..Tapi ary ni aku ambil tugas sapu kat luar rumah laa..Senang sikit walaupun panas terik..Habis hitam muka aku..Huhh..Sangat la hitamnye..Hitam tuh tak,,berbelak je..Dah siap job aku..Aku dah macam orang mati akal..Tak tahu nak buat apa..Nak keluar tak ade member..So kena layan je la bosan tuh..Tiba2..aku dapat text,,S ajak teman pegi makan sebabkan family dia pegi IPOH..Aku no hal je..Dah dapat green light gitu..Kelam kabut aku siap..Yang dia tak sabar maybe dah lapar tahap gaban dah kot..HAHAHAHA..Aku bagitau dia aku dah siap..Then dia suruh aku tunggu tepi jalan standby helmet..Okay.,,aku pun tertanya..??Haishh..Pakcik ni boleh pulak main2nye..Dalam kol 2.45 petang macam tu dia datang..Abah bagitau dia dah sampai..Tup2..time tuh pulak abah nak keluar ada hal..Jumpe lagi la cita dia..Hehehe..Memandangkan dia dah sampai..So,,boleh la kite gerak ke tempat yang dituju..Masa dalam kereta tuh..Haaa..Start la syarahan dia..Punye la panjang lebooo..Huihhh..Tak payah berskrip..Ada je idea2 dia ni..Apa2 pun aku memang suke dengar dia ni potpet2..Bukan senang nak dengar orang potpet2 kat kita..ye tak.??So dengar je la..Lagipun free kot..tak kena bayaran..Disebabkan aku lambat,,parking pulak tak ade..Haissshhh..Macam saje je kan..Aku kena lagi..Cari punye cari,,akhirnye ada jugak..nampak..selamat aku..By the way,,sejak batuk aku tak hilang lagi,,aku kurang bercakap..Dah seminggu lebih..Sebabnye payah kot..Nak tarik nafas pun rase susah je..Dan ni juga membuatkan aku payah nak bising dan banyak mulut..So,,si S ni perasan..Aku tak banyak cakap..Setiap saat,,setiap detik la tanya aku..Okay ke tak..Aku okay je la..Tak ade pape pun..Tapi kan..Aku perasan gak,,yang S ni pun kureng gak potpet2 nye..Aku tak tahu pasal apa..Banyaknye dia termenung,,macam tengah memikirkan sesuatu,,aku malas nak tanya.. apa masalah dia,,biarkan je lah dia..Haaa..Waktu makan tuh,,terkantoi la pulak aku ni kuat makan..huh..Malu saya..Kesah apa kan..??Dia tegur aku,,sebabnye aku tak makan kulit ayam ..Then dia cakap kat aku macam mana nak gemuknye..HAHAHA..Aku tak boleh makan kulit ayam sebab,,bile tengok je kulit ayam tuh mesti terbayang bulu2 ayam melekat,,eee geli..Aku ni pulak suke makan ais batu..dengan selamba je aku menguyah ais..Tibe2 kena tegur la pulak.."Batuk2 makan ais"..Haaa..itu la ubat saya..disebabkan itulah sampai sekarang batuk aku tak hilang..Ada lagi,,dia usik aku.."Drakula memang makan ais eh.???Tak tahu pulak drakula makan ais"..Huhh..Tak pasal2 kena..Drakula tuh gelaran aku dari sekolah,,hingga ke kem PLKN berlanjutan ke U..Gelaran tuh kekal sampai ke harini..So aku dikira bertuah la mempunyai (GIGI TARING)..Dekat Jepun sekarang ni tengah hot,,dengan fashion gigi taring sampai sanggup berhabis duit untuk buat gigi taring..Benda yang sama juga dia cakap dekat aku..Dia bawak aku pegi sekolah rendah yang pernah dia ngajar dulu..huhuhu..Dan cerita juga pengalaman dia ngajar kat situ..
Malam tadi aku ada terbace tweet dia pasal "COUNTING,40 DAYS MORE..SEMOGA BERJAYA DAN BEROLEH REJEKI KESANA"..Aku tanya dia apa yang dimaksudkan.??Ingatkan dia nak bagitau..Penat menunggu dia cakap..Aleh2,,bunyi cengkerik kedengaran..KRIK,,KRIK,,KRIK,,KRIK..Huhhh..
Dia boleh cakap,,aku tak tanye dia..punye la dari semalam kawe tanye dop bagitau..Tapi tak pe..Last2,,dia bagitau gak..Dalam keadaan main2..Haishh..tak pernah yang seriousnye..Akhirnya aku merajuk..terus jalan masuk rumah..Dia pulak terus drive balik..Akhirnya aku tau jugak..Walau apapun aku tetap sokong kau..In Shaa Allah berjaya dengan syarat ko berusaha sungguh2..Tapi ko kena kotakan apa yang ko kata..jangan buat separuh jalan..okay..By The Way,,terima kasih kerana share dengan aku..aku sentiasa akan menyokong kau,,terima kasih sebab belanja aku..Sebenarnya aku happy sangat keluar dengan ko..cuma aku kurang selesa sebab batuk dan suara tak boleh keluar..
Malam..Aku online..buka twitter,,S tengah tweet dengan sepupunya..Tetiba dia tweet pasal aku..bila aku tanya..Tak nak jawab,,dia tweet"siapa makan kuaci,,dia terasa letihnya"huh peribahasa baru yang di cipta oleh Muhammad Sofian Shaimi and then mula le keluar ayat2 tacink menjiwangnya tu..Sekarang ni dah pandai tacink dan menyentapkan diri..Masa sekolah dulu tak reti nak buat semua ni..Sekarang ni bukan main lagi..Pening kepala aku malam ni..Dari mengantuk,,terus hilang rasa mengantuk..text dia..nak pujuk dia ni,,punya le susah..Dia suruh aku tidur..katanya dia dah mengantuk..Akhirnya aku berjaya jugak pujuk dia..Hopefully,,esok mood dia okay..Lagu penutup cerita(LAGU YG DIA TEXT KAT AKU SEBELUM DIA TIDUR)..Anak itik tok wi..mandi dalam kolam..Hahaha..



















No comments:

Post a Comment