Saturday 16 February 2013

PENING DENGAN ASSIGNMENT,STUDENT PORTAL

Selasa 12 Febuari 2013..Tension dengan assigment,,MGT,,BEL,,MATHS..Fuhhh..Dah berapa hari mengadap lappy,,gara2 nak siapkn MGT..tapi  hasilnya..Menyedihkan.. Aku ingat dah habis zaman sekolah ni tak payah nak belajar ADD MATHS dah..Rupa2nya aku kena jugak belajar mata pelajaran yang paling aku tak suka masa sekolah dulu,,malah lebih susah dari zaman sekolah..Padan muka aku..Dulu masa sekolah main2,,sekarang kena belajar bersungguh2..wajib lulus dengan pointer yg baik..Akhirnya aku buka twitter dan fb..itulah kesudahannya..Kawan2 5PA ,,plan nk buat reunion hari ni tapi senyap je..Sejak habis sekolah,,susah sangat nak jumpa dia orang..Acu ajak gi rumah dia hari ni,,Aku gayat nak drive gi Manjung ni,,lori banyak..Dah lama tak lepak kat Teluk Batik..Ajak PAKCIK yang sorang tu,,tak nak pulak,,tak makan rasuah lah bagainya..NGADE BETUL..Nak sentap pulak dengan aku..So memandangkan  banyak kerja dan aku target nak siapkan assignment hari ni..Makanya duduk kat rumah jelah..Tapi kepala aku dah pening,,akhirnya chatting dengan member.Entah apa mimpi muncul dan IM aku dah lama tak tegur aku kat kampus pun berlagak dengan aku..Bila aku kata dia sombong bagi alasan macam2,tak faham aku..Kononnya sebab aku rapat dengan orang lain..Entah apa2.Semalam ajak aku gi picnic dengan parents dia..Suruh ajak parents aku sekali nak kenalkan dengan parents dia..Malas le aku nak join..
Rabu..13 Febuari 2013..Pagi tolong mama buat kerja rumah..Lepas tu mengadap lappy,,sambung buat assignment sambil online..Haha faham2 je le kalau keadaan macam tu..Alamat mengadap Twitter dan FB lebih banyak dari buat kerjanya..Chatting dengan member2..Ana text ajak keluar,,kereta aku,,abah hantar bengkel..Jenuh tunggu,,janji nak keluar dengan member2 pukul 12tghari..Akhirnya lepas Zuhur baru Ana datang.Cadang nak lepak McD,,tapi ramai orang so tukar plan lepak KFC..Plan punya plan,,cuma 6 orang je yang datang,,tu pun semua pompuan je..yang lelaki,,langsung tak nampak muka..Tengah sedap menyembang,,best friend aku..Bella,, tanya tentang S.."Amboi korang bukan main lagi ye"..
Aku buat tak dengar je..Bella buat muka dengan aku..Tak puas hati..Beberapa hari lepas aku keluar dengan S,,terserempak dengan dia..
Hari Khamis 14 Febuari,,pagi ..Macam biasa tolong mama buat kerja rumah..hari ni aku nak pegi BSN beli nombor pin penerapan..Mama pulak sibuk sikit hari ni..Petang baru free,,aku nak mama temankan..Adik aku Hadi dan Damia nak ikut..mama nak bawak dia orang tapi aku tak bagi..Aku cakap dengan mama,,dia orang tu hari2 ada dengan mama tapi aku sehari dua ni je ada dengan mama..Akhirnya mama mengalah dengan aku..Di sebabkan dah lewat dan orang kat bank ni ramai..aku buat keputusan utk datang esok..Mama cakap esok dia ada kerja so keluar dengan adik aku Nabila..Aku mula le buat ekspresi muka,,bodek mama..Harap2 esok mama tukar fikiran .Aku ajak mama gi shopping,,beli beg..Nak beli dress..tapi ada saiz besar je..alamak ruginya,,dress tu cantik..Baru bercadang nak melaram kat kelas..Hahaha..Kasi kecoh kelas sikit..setelah lama tak jumpa member2.
Pagi Jumaat 15 Febuari,,berjaya bodek mama temankan aku gi BSN..orang tak ramai sangat ..Tiba giliran aku..kena kaunter 2,,brader tu macam aku pernah tengok je,,duduk depan rumah aku..aku selalu tengok dia pegi kerja tiap2 pagi ,,kalau aku cuti le..Tak sangka pulak aku dia kerja kat sini..Dia bagi salam..Alahai lembutnya suara..Lepas selesai urusan,,dia boleh ucap terimakasih..Sepatutnya aku yang ucap terimakasih kat dia.Dah terbalik pulak..Aku ajak mama gi shopping..Hahaha,,shopping lagi..Banyak jugak barang yang di beli..Balik terus gi SKSAA ambil Damia,,kemudian gi CM beli makanan..Letih,,balik rumah online nak isi borang penerapan..tapi tak boleh,,gara2 student portal..Dah le tinggal beberapa hari je lagi..sengal betul le..Dah berapa kali aku gi mengadap muka staf kat office tu..Harap muka je handsome..tapi hampeh..mulut macam hape je..makan gaji buta..Hari Isnin ni kena mengadap muka dia le pulak..TERPAKSA..Kalau tak jangan harap le aku nak jumpa dia..Member yang lain ramai yang dah settle.Suruh aku buat emel baru,,aku dah buat tapi tak settle gak lagi.Hisshh menyusahkan betul..
Sabtu 16 Febuari 2013,,pagi ni aku buat assignment MGT..pening kepala ..tak siap2 lagi.Mama ajak temankan dia pergi market..pergi berdua je dengan mama..Ni yang seronok ni..Mama aku juga merupakan best friend aku..Orang selalu ingat kami adik beradik..dari dulu sampai sekarang..Aku pun tak tau kenapa..OTW balik singgah kedai member aku beli roti canai,,kecoh cerita semalam S datang makan kat kedai dia..dan mula tekan aku..lepas tu tunjuk gambar bf baru dia..Aku doakan kau bahagia,,dan aku harap kau jujur dan setia kali ni.Aku dah puas nasihatkan kau..Sebagai kawan aku doakan yang terbaik utk kau..Balik rumah..Tolong mama kat dapur..Menu hari ni,,rendang ayam,,tempe masak sweet n sour,,kangkung belacan,,pajeri,,ikan goreng,,sambal dan timun serta bubur kacang ..yummy lapar perut aku tak sabar nak makan..Assignment belum siap lagi..Esok nak balik,,alamak ni yang malas ni..Final exam dah dekat,,takut..Lepas ni nampaknya kena duduk jauh dari Perak..Course yang aku pilih semua di UiTM Lendu..Fuhh jauh tu,,tapi better than pantai timur..Untuk S yang hari tu bising dengan aku..Suruh aku duduk jauh dan berdikari..See,,Lendu lebih jauh dari Shah Alam tau tak..So lepas ni tak payah nak bising.SEDIH tau,,Tak boleh nak balik setiap minggu..Tapi nak buat macamana..Aku kena capai cita2 dan impian aku,,itu syarat abah untuk aku capai apa yang aku hajati..Aku kena belajar setinggi yang boleh..Mudah2an Allah permudahkan segalanya...



No comments:

Post a Comment