Monday 25 February 2013

TUDUHAN YANG AGAK KETERLALUAN

Petang Ahad 24 Febuari 2013..Akhirnya..airmata aku mengalir jugak..Semua gara2 aku di gandingkan dengan seorg budak lelaki classmate aku untuk talentime nnti tanpa berbincang dengan aku..Alasan yang di beri,,dia orang nak aku berbaik dengan mamat ni..Semua yang rapat dengan aku tahu,,aku dan dia ni memang tak pernah sebulu..Aku tak suka sikap dia,,gatal lebih2.Geli aku..


Bila aku di beritau akan berpasangan dengan mamat tu,,aku menjerit..Pada mulanya ramai yang bahan 
aku,,sampai airmata aku mengalir..Aliya,,Kilah dan Yani perasan,,datang pujuk aku..Dia orang tahu kenapa aku MEMBANTAH keputusan yang di buat..Akhirnya Ijat dan Fazreen mengalah,,manakala Nazim offer untuk jadi pasangan aku..Terimakasih pada semua yang memahami aku..Tiba-tiba seorang member kelas marah aku,, katanya dia
tak suka aku,, sebab dia kata aku ni  punya daya penarik untuk tarik perhatian semua lelaki..Semua lelaki suka dekat aku,,semua lelaki suka mendampingi aku..Aku perasan sikap dia ni,, Dari dulu lagi kalau aku senyum dengan dia,,dia macam terpaksa je membalas senyuman aku..


Okey lah kat sini aku nak beritau kau..aku tak kejar mana2 lelaki pun..Samada budak2 Fac ni,Fac lain atau budak2 kelas ni atau kelas lain..Kalau dia orang suka kat aku..Aku nak buat macamana..Takkan aku nak marah dia orang..Dia orang yang nak rapat dengan aku,,bukan aku yang pergi kejar dia orang tu dan juga bukan aku yang terhegeh2 kat dia orang..Cuba kau buka mata kau dan perhatikan betul2..Ada ke aku layan dia orang tu??..Tak,, kan..Habis tu,,kenapa aku di tuduh begitu??..


Kalau aku ada buat salah kat kau..Aku minta maaf banyak2..Kot lah kalau ada lelaki yang kau suka,,And then lelaki tu rapat dengan aku,, manalah tahu kan,,aku ni rapat dengan semua orang.. Tapi nothing special antara aku dan dia orang..Cuma kawan,,hanya kawan..Tak lebih dari seorang kawan..Kalau kau tak suka aku,,aku terima..Sebab aku tau ,,aku tak boleh buat semua orang suka aku..Apa yang pasti kat kampus ni ramai lagi orang lain yang suka aku..Termasuk senior..Tapi pernah ke kau tengok aku ni melayan dia orang tu??Ini yang buat aku tak puas hati..Aku dah cukup berhati2 dalam memilih kawan tapi aku tetap kena tuduh..Aku tak faham..


Memang tak di nafikan aku rapat dengan ramai classmate lelaki,,tapi hanya kawan je..So jangan fikir yang bukan2..Aku kat sini nak belajar nak cari ilmu pengetahuan,,bukan nak cari boyfriend..Semalam ada yang puji aku comel dan cute..Aku tergelak walaupun tengah menangis..Aku dah lali dengan semua tu..Tak pernah pulak aku bangga dengan pujiaan..Lelaki,, biasalah tu..Jangan terpedaya dengan pujian dia orang..Itu pegangan aku..


Istimewa buat Izzat Ilham,,Fazreen,,Faiz,,Nazim (abang aku ),,Abdillah dan yg lain,,aku suka sangat berkawan dengan korang,,selalu ada dan sedia membantu aku,,selalu menasihati aku,,memahami aku dan selalu ambil berat tentang aku..Juga buat Yani,,Kilah,,Alia,,Bita dan yang lain2..Terimakasih kerana sudi menjadi kawan aku,,sejak hari pertama aku di sini..Semoga persahabatan kita kekal selamanya..Dan buat yang terbaik utk final exam..Sayang korang semua...



No comments:

Post a Comment