Wednesday 20 February 2013

SIBUK..

Cuti yang panjang membuat aku jadi malas..Bukan aku je,,tapi kawan2 yang lain..Jadual kelas yang padat sepanjang minggu..Pagi hingga ke tengahari,,break..dari 4ptg,,sambung pula hingga 7.30 ptg,,break sekejap..Kemudian start kelas dari 8.30 malam sampai pukul 10.30 malam..Letih..Kena berjalan jauh,,ulang alik dari dorm ke kelas..Sibuk dengan kelas,,bengkel,,kuiz,,test..Tak lama lagi final.. I have to work double extra hard.Which is not the thing that i like to do but,,what can i say..Bertambah tension,, dengan student portal aku masih tak boleh buka..Sampai aku tak boleh beri tumpuan pada kelas Maths malam tadi,,aku hampir2 menangis..Nasib baik aku boleh kawal air mata..Kalau tak,, alamat kena bahan dengan Faiz,,Nazim,,Ijat,,Fazreen,,Abdillah dan yang lain2..Dia orang ni memang selalu mengusik dan membahan aku..
Walau apa pun..dia orang jugak selalu mengambil berat,,sering menasihati aku dan aku jugak boleh  berkongsi masalah dengan dia orang.. Seronok berkawan dengan dia orang..Satu hari nanti aku pasti akan merindui kalian.Walaupun suasana di kelas dah tak seperti mula2 dulu,,dengan macam2 masalah dan macam2 hal..Apa yang aku harap,,dapat tumpukan sepenuh perhatian pada kelas..Dan aku hanya memerhati gelagat mereka,,banyak yang berubah kerana CINTA..Walau pun ada yang menafikan..
Bagi aku..Hindari dari semua tu..tumpukan pada study,,semua tu akan menambahkan masalah..Setiap orang ada masalah tersendiri,,bergantung pada cara seseorang menyelasaikannya..Jangan terlalu ikutkan hati,,hadapi segalanya dengan tenang dan tabah..Peringatan untuk diri aku juga  buat kawan2..Hanya tinggal beberapa minggu je kat sini..Lepas ni..tak tau dapat kampus mana..Parents aku suruh ambil Estate Management atau Accountancy,,sebab course tu ada kat sini..Tak nak lah..Semua course yang aku pilih kat UiTM Lendu..Fuhhh jauh tu..Kadang kala takut jugak,,dengar cerita masalah histeria kat sana lebih serius dari UiTM Seri Iskandar..Aku dah tengok kejadian tu bulan lepas masa budak block aku kena histeria,, ianya berlaku depan mata aku..SERAMM
Member2 dorm dan jugak member2 kelas ajak gi lepak Pangkor..Dah lama aku tak kesana..Seronok jugak kalau boleh pergi dengan kawan2..Selalu pergi dengan parents je..Lecturer MGT jugak ajak lepak Lumut,, Hmm..best dapat lecturer muda lagi sporting..Hari tu lepas kelas malam,,dia ajak temankan dia makan,,kami dinner kat McD..Dia  jugak suka dengar Fazreen menyanyi..Klon Anuar Zain..Huh,,kalau Fazreen baca ni,,terangkat kau,, OVERRR..Hahaha..Walau apapun aktiviti yang di rancang,,biar ianya di lakukan selepas habis final exam..Jumaat ni kena pergi Putra Jaya,,tidur di UiTM Shah Alam dan hari Sabtu ada aktiviti di Pusat Sains Negara..                            
 Aku gaduh dengan SAKAI HUTAN lagi hari ni..Bosan betul aku dengan perangai mamat ni..Nasib baik Fazreen backup aku..Heee seronoknya aku..Si sakai ni bengang gila,,bila ada orang sokong aku..Sebelum tu aku kena tekan dengan Nazim..tapi nasib baik dia tak cakap lebih2..Selamat aku..kalau tak.....
Harapan aku agar aku dapat pointer yang baik dan dapat course yang aku minat dan mudah2an aku dapat kampus seperti yang aku inginkan..Abah aku suruh ambil kat utara  sebab senang nak melawat aku cos ada rumah kat sana..tapi aku pilih selatan..Boring lah duduk kat utara tu..BUAT PUAKERS GANG..GOOD LUCK DAN BUAT YANG TERBAIK..Mudah2an Allah permudahkan segalanya dan semoga tercapai segala cita2 dan impian..






No comments:

Post a Comment