Tuesday 4 June 2013

SESUATU YANG TIDAK DI JANGKA..ALHAMDULILLAH SYUKUR..

Bangun pagi..solat Subuh,,and then sarapan..sambil menunggu washing machine berhenti,,aku online  kemudian jemur kain kemudian masak untuk makan tengahari..Rutin aku untuk hari ni..Mama puasa hari ni..Tengah masak abah ajak pergi bank..tetiba foreman datang terus hilang kisah nak gi bank..Terimakasih banyak-banyak pakcik foreman cos puji aku dengan Illa segak..Korang nak tau orang utara kalau nak puji seseorang perempuan tu mesti guna perkataan segak..Kalau kat sini segak untuk lelaki..kat sana menggambarkan kecantikan seorang perempuan..


Kereta abah buat hal hari ni,,nampaknya ada point abah nak tukar kereta baru.Tapi assistant managernya mesti tolak cadangan tu.. siapa lagi kalau bukan mama..Tengah nak pakai modal banyak untuk pasang fire alarm system dan hosereel system di beberapa buah kilang,,abah mesti dengar cakap mama punya kalau tak,,kena buat kerja-kerja kat office tanpa bantuan dari mama nayalah abah..Dah pukul 4 lebih baru abah ajak pergi bank bila tengok aku tak siap lagi terus keluar,,kemudian call suruh datang kat bank..Akhirnya tak sempat nak bayar yuran hari ni..Esok pulak.


Aku gembira sangat hari ni..sesuatu yang tak di jangka sama sekali terjadi..Seronok,,happy sangat..
Alhamdulillah syukur dengan apa yang telah di tentukan Allah..Sungguh tak di sangka dan di duga,,dalam apa jua keadaan kita kena bersabar dan jaga hubungan dengan Allah,,In Shaa Allah segalanya di permudahkan..Mudah-mudahan segala urusan untuk esok berjalan lancar..Moga sentiasa dilindungi dan di berkati Allah..


Cadangnya petang esok nak gi shopping dah bodek mama,,nak beli baju,,kasut..alamak aku kena pakai heel la pulak..Harap-harap tak dapat kolej yang jauh dari kelas..kalau tak naya la aku..Teringat pulak kat Syairah dan Bella,,seronok menekan aku hari tu..bergaya,,pakai heel,,makeup tebal bagainya dah aku  budak OM so kenalah bergaya tapi bab makeup tu,,aku sememangnya tak berapa suka yang tebal2 ni selalunya pun aku pakai lips balm,,eye liner dan maskara je,,lagi satu kena pakai heel pergi kelas ni yang buat aku kurang selesa sikit korang tau tak..And then mention nama Rayyan.."Seronok le kau kat Seri Iskandar..boleh jumpa Rayyan"..tergelak besar aku bila nama si SENGET tu di sebut..Hishh tak nak aku,,abang sado tu banyak peminat lah..Putera Ar Rayyan Haiqal sedapkan nama tu,,sehandsome pemiliknya..Werkkk..hahahaaaa..PERASAN..


Nama aku takde dalam senarai kat Kolej Indera Mulia,,kat mana pulaklah aku sem ni..malas nak mencari tunggu Sabtu nilah baru tau..Bella kawan aku mesti gi daftar awal,,almaklumlah buah hati ada kat sana..Tengah ralit dan seronok mengadap lappy,,Yasmin bagitau ada orang inbox dia dan bertanyakan aku..Huh,,apahal pulak..buat aku hilang mood tengah2 malam ni..Hey,,dengar sini..jangan gunakan Yasmin atau Damia untuk tahu tentang aku..Faham tak!!..Memang aku alu-alukan kau remove dan unfollow aku tapi jangan gunakan adik-adik aku dan tak perlu ambil tau tentang aku..Aku tau kau akan baca blog aku ni..Kau ingat ye..


Tak sabar nak kembali ke kolej,,dan jumpa member-member..mulakan sem baru dengan penuh semangat agar target tercapai,,impian dan harapan terlaksana..Doakan aku ye..Syairah dan Bella korang doakan yang terbaik untuk aku..aku doakan korang berjaya di dunia dan akhirat..Buat En.Sofian Shaimi yang tengah exam tu..Good luck,,hopefully sem ni DL..Nanti aku belanja kau (kalau DL)..Hadiah bila nak ambil??..Kesian kat hadiah tu..


Buat Cik Bitah..kau berkawan dengan Nazim elok=elok kat SP tu ye..Nazim tu baik,,sesuai di jadikan calon..Aku setuju sesangat kalau korang rapat..tak gitu Nazim..Jangan marah..Rasakan,,kau suka mengusik aku sangat..Bitah aku nak minta tolong kat kau,,tolong ingatkan Nazim agar kurangkan MEROKOK sebab dia dah janji nak BERHENTI..Kat S.Iskandar dulu,,kalau dia tengah merokok dia nampak aku pasti rokok tu hilang entah kemana di soroknya..Lepas ni seronok lah dia takde orang nak tegur..Ingat Nazim janji kau,,siap tweet sekali..Nak aku retweet ke janji kau tu??Aku tegur pun sebab kau tu kawan rapat aku..Ingat SENAMAN JANTUNG kau tu merbahaya untuk kesihatan..Tak guna jadi abang sado kalau tetap dengan SENAMAN JANTUNG tu..


Harapan aku agar segalanya berjalan lancar dan dipermudahkanNya..Moga impian menjadi kenyataan dan Allah merahsiakan masa depan,,untuk menguji kita agar,,berperasangka baik,,merencana dengan baik..berusaha yang terbaik serta bersyukur dan bersabar..






No comments:

Post a Comment