Wednesday 5 June 2013

SHOPPING..PERSIAPAN UNTUK SEM BARU..

Hari ni kesabaran aku betul-betul tercabar..fon dan tab buat hal dengan internet slow mana dengan ink printer habis..Nak print slip pembayaran sampai ke petang baru boleh..Tension betul..Tetiba Zul inbox dan beritau aku kononnya ada orang (member baik Nazim) nak tolong bayar yuran kat aku,,Eleh..ada ke duit dia tu,,tak payah nak mengada-ngada,,kalau dah banyak duit tu pergi sedekah kat anak yatim dapat pahala..Tak payah nak ambil tau dan masuk campur hal aku..FAHAM..Parents aku dah sediakan segalanya untuk aku termasuk segala kos pengajian aku di tanggung..Aku cuma perlu tumpukan perhatian pada pelajaran so tolong jangan kacau aku supaya aku boleh fokus pada study..PLEASE,,dah banyak kali aku cakap ni..Sudah-sudahlah tu..


Semalam,,member baik Nazim tu inbox aku dan tanya aku pasal PTPTN,,manalah aku tau cos aku tak buat pinjaman..Lepas tu memandai buat cerita dan buat andaian sendiri..Kalau aku kata aku tak pinjam kang mula la kata macam-macam..Susahlah dengan manusia ni..Menyampah aku dengan orang yang tak faham melayu..Nazimm,,kau kata dia takkan kacau aku..tengok apa yang dia dah buat..MENYIBUK dan MENYEMAK tak habis-habis..Stop lah jangan ganggu aku..


Lepas solat Asar keluar dengan mama pergi shopping,,habis duit aku terbang melayang..Tapi berbaloi dapat beli 3 pasang baju kurung,,2 helai seluar,,skirt dan kasut..Baju dan tudung tak beli lagi..Ajak mama pergi gerbang malam nak beli tudung tapi mama tak nak..Dah letih dan sakit kaki katanya..Puas hati dapat beli sehelai baju kurung warna hitam merah,,kuning cair dan biru,,tapi kecewa sebab tak dapat beli jubah..Semuanya besar dan labuh..Saiz yang selalu aku pakai pun labuh..Baju sem lepas banyak yang dah ketat..kalau dulu aku pakai saiz xxs sekarang ni xs atau s..Itu bermakna berat badan aku dah bertambah yea En Sofian..Abang sado ni asyik panggil aku kerempeng je..Dia tu pun sama..


Actually banyak lagi benda yang aku tak beli,,kat The Store tak de kasut yang cantik,,aku beli sepasang warna hitam.Abah kata kasut tu macam kasut "rubber tapper" dan katanya taste aku ni teruk..Mama pulak cakap dah suruh beli yang kulit tapi tak nak,,dah bukan jenama kesukaan aku dan tak menepati citarasa aku memang la aku tak nak..Abah,,kat T.Intan takde Carlo Rino lah..Nanti nak cari kat Ipoh..mesti ada yang cantik,,alaa raya dah dekatkan abah,,kat Giant..The Store dan Billion tak de jual CR2..Sebenarnya aku memang sengaja beli yang murah,,sebab aku tau raya nanti aku dapat kasut baru..Aku pergi Giant nak beli calculator kat kedai buku kat situ dan pergi butik First Lady dan Butik Peace..Tak banyak pilihan tapi nasib baik ada yang berkenan di hati..


Otw balik,,gì C.M beli nasi ayam untuk juadah makan malam..sampai rumah,,makan and then sesi memperagakan baju yang baru di beli..Cantik,,siapa lagi yang nak puji kalau tak puji diri sendiri..Lepas puas posing depan cermin,,mandi,,solat..Selesai segalanya capai fon,,on fb,,twitter dan whatsapp serta wechat..Banyak mesej masuk,,orang Shah Alam inbox aku malam ni..Hai cik abe,,rindu titew la tu kikiki..Huhuhu Abe Pian panggil aku gemuk dan gundut,,yeah bermakna dia mengaku yang berat aku dah naik dan bukan skeleton lagi..Fact and reality kay..usah di nafikan lagi..


Alhamdulillah,,yuran dah bayar dan segala persiapan dah siap cuma baju je tak iron lagi,,masa mendaftar sem lepas aku iron baju kemudian lipat,,tapi kali ni jadi otai sikit hangerkan je tak payah lipat taklah kedut sangat..Hanya tinggal 3hari untuk kembali ke Seri Iskandar..Seronok namun begitu kekadang terfikir jugak apa yang bakal berlaku nanti terutama bila berdepan dengan orang yang tak pernah nak faham apa yang kita cakap..Hishh susah kalau berdepan dengan situasi begini..








No comments:

Post a Comment