Friday 5 July 2013

RINDU MEMBER-MEMBER BAIK

Entah kenapa sejak beberapa hari ni aku runsing,,macam-macam benda berlaku..apa yang terlintas di fikiran aku..nak balik..Dengan keadaan bilik,,keadaan kelas..dengan gangguan yang tak berkesudahan dari orang yang tak faham bahasa..buat aku bertambah tertekan..Ya Allah beri aku kekuatan untuk menghadapi semua ini..

Duduk termenung sambil online kat luar..Saat ini aku teringat member-member baik di zaman sekolah dulu..Rindunya aku..kalau boleh nak kembali ke tahun 2011..bersama-sama Syairah,,Bella,,Ana,,Syaza dan Eira..time tu kalau aku ada masalah terutama gangguan dari orang yang tak faham bahasa seperti yang aku alami sekarang ni pasti dia orang akan backup aku..huhuhu..aku rindu saat bersama korang..rindu sangat-sangat..

Syairah tag aku kat fb..gambar masa sekolah..Masya Allah..buat aku makin teringat kat dia orang..kenangan bersama dia orang bermain di fikiran..kenangan di SMK Sultan Abdul Aziz jugak kenangan di PS..gaduh dan bertekak dengan Abang Long PS,,cik abe ni ingat lagi rupanya dengan kisah-kisah kat ps dulu siap mention kat fb,,mengutuk aku je kerjanya..dia yang jadi punca gaduh..tak sedar ke cik abang oyt,,dia mana boleh lupa kat aku yang cute dan comel ni walaupun gangster,,brutal,,kerempeng,,skeleton dan bermacam-macam gelaran yang di baginya kat aku,,lagi satu suka cari pasal dengan aku..kikiki..haa rindunya saat tu..Aku berharap sangat dapat jumpa Syairah,,Ana,,Bella,,Syaza jugak Eira sebelum aku balik Kedah nanti..Dan dapat berkumpul ramai-ramai di majlis pertunangan Ana..

 Tak sabar nak balik..menyesal aku tak balik dengan Kak Mira semalam..hari ni tak de kelas..so aku dok mengemas dan basuh baju..petang ni nak balik..naik bas dan duduk seat paling belakang..hmm hari ni bas hampir penuh,,aku sakit kepala sebab panas sangat..tengah leka melayan wechat dan whatsapp tetiba terdengar bunyi letupan yang kuat,,masa tu baru sampai kat simpang Sg Manik..tayar bas meletup,,pakcik driver tu buat tak tau je terus drive..agak laju jugak la..Nasib baik dah tak jauh dari T.Intan..Terus hilang sakit kepala aku..

Call mama suruh mama ambil aku..tak nak peristiwa minggu lepas berulang..turun bas,,mama dah siap tunggu..Kalau dengan abah memang aku yang kena tunggu dia berjam-jam..Sampai rumah,,dok menyembang dengan mama sambil minum petang..

Lepas minum petang keluar pergi SAR An Naim..ambil Damia,,malas nak pusing jauh-jauh dan satu lagi sebab malas nak jumpa Eyfa (dia mesej aku katanyanya aku sombong la bagai..) kalau dia nampak aku kang dikatanya aku sombong lagi..Asyik aku je yang kena pergi cari dia..dia tu tak nak datang rumah aku..dah tu aku redah je depan Petronas,,naik motor boleh la..tapi aku pernah buat meredah kat situ dengan kereta..nasib baik lepas,,kalau tak memang sakit la,,tiang letrik dan longkang menunggu. tambahan pulak jalan ni sibuk dan sempit..sekali tu je la aku buat coz kat sini banyak telefon karat,,jap lagi sampai le ke pengetahuan abah aku..

Alamak banyaknya kereta petang ni..ternampak akak sorang ni,,macam kenal je.oppss dalam dok tak nak jumpa dia terjumpa jugak..apa lagi riuh le mulutnya marah kat aku..Sampai kat traffic light,,dia dok bertanya kat aku dengan nada kuat.."kau dengan siapa sekarang Farah??,,kau dengan Pian lagi ke??"..Mak aik agak-agak la akak ooii..malu le..ramai orang kut,,dah la ramai brader-brader nak gi main futsal kat depan rumah aku tu..hmm jatuh saham aku..brader tu semua berpaling ke arah aku..malunya mana nak letak muka..Aku cuma tersenyum..hihihi..

Aku ingat dah habis pertanyaan dia,,rupanya aku silap dia gi tambah lagi.."Untung le kau dengan Pian,,couple senyap- senyap dan sembunyi- sembunyi tak cerita pun dengan aku kan"..brader kat sebelah pasang telinga dan tersengih-sengih..lambatnya lampu ni nak hijau,,kang banyak lagi soalan yang di soalnya..Sembunyi apanya..aku pun tak faham..hari tu bukan ke aku dan Pian bawak dia sekali keluar..nampaknya Eyfa masih tak berpuashati dengan aku..apa yang pasti setiap kali jumpa aku dia pasti akan bertanya soalan yang sama berulang kali..kekadang aku teringin nak buat apa yang Pian suruh hari tu cuma aku tak sampai hati pulak..Apa -apa je lah kau pergi tanya Pian dia ada jawapannya..Tak puas hati dengan aku menonong je Eyfa balik..

Abah ajak gi sarapan kat kedai gadut..awal-awal lagi aku tolak,,"Abah,,cari tempat lain please"..abah tanya aku kenapa..malas nak cerita dengan abah..Kemudian Abah bagi adik-adik aku peruntukan untuk beli baju,,"Abah,,Along tak de ke abah??"..abah hulur RM 10.00 kat aku..abah ni buat lawak..mana ada baju harga tu..Tak puas hati punya pasal aku guna duit aku beli baju,,sampai 3 helai aku beli..Aku tunjuk kat abah.."10 ringgit boleh dapat 3 helai baju ke??"Abah tanya aku.."Magic"jawab aku..Damia dengan baju merah,,kasut merah,,hand bag pun merah..amboi lawan tokeh nampak..Hadi pun tak nak kalah baju merah jugak..Yasmin pun merah..Menyebok betul beli la warna lain..Nabila je beli peplum biru..

Lepas Maghrib,,balik Seri Iskandar..Makan malam kat sebuah restoran yang lambat dan masakannya tak sedap..tetapi mahal,,tak berbaloi sungguh patut la tak ramai pelanggan..Sampai kolej hampir pukul 10 mlm..Adik-adik aku sempat ambil seekor anak kucing untuk bawa balik..Ini yang paling aku tak suka..Aku tak suka kucing..Abah bagi duit poket..Alhamdulillah..terima kasih abah..




No comments:

Post a Comment