Tuesday 2 July 2013

SELAMAT HARI BAPA

Sabtu 15 Jun.. hari ni teman mama pergi market..esok hari bapa dan disebabkan esok aku pula nak balik ke Seri Iskandar makanya mama buat keputusan nak celebrate hari ni..Malam..kita orang buat barbecue seronok dan riuh rendah,,banyaknya juadah..Selamat hari bapa buat abah,,sayang abah dan terima kasih di atas segalanya..ucapan yang aku ucapkan pada abah sambil cium pipi dia..Hmm sayang abah sangat-sangat..

Abah seorang bapa yang terbaik,,dia akan pastikan anak-anak dapat apa yang di hajati,,jarang marah tapi kalau dah marah memang teruk lah ceritanya..Suka tolong orang kekadang orang suka ambil kesempatan diatas sikap abah aku ni..Seorang yang rajin bekerja tapi tak boleh buat banyak kerja dalam satu-satu masa dia jadi tension..apalagi mama akulah yang jadi mangsanya..kena buat kerja terutama urusan office..termasuk akaun..huhu pening buat akaun ni,,rumit..tu yang buat abah tension..

Abah aku seorang penyayang,jugak kaki shopping..Kalau korang nak tau koleksi baju,,seluar,,kasut memang banyak..mama aku memang kalah bab shopping ni..Haa jangan ingat orang perempuan je yang kaki shopping,,tapi lelaki pun ada kaki shopping..Abah aku peminat jam tangan,,ada bermacam-macam jenama dalam koleksi dia..kaki bergaya nombor satu,,itulah abah aku..jarang sekali keluar dengan berselipar..Member-member aku yang kenal abah aku selalu cakap abah dia orang simple je tapi abah aku...haha..itulah En.Bazli..

Ahad 16 Jun..SELAMAT HARI BAPA ABAH..hari ni abah ajak sarapan kat luar,,rutin hampir setiap Ahad..masa bersantai dengan anak-anak..Dah lama tak berjalan kemana-mana..kesibukan membataskan segalanya..Harap-harap cuti sem nanti ada perancangan yea abah..

Lepas sarapan gi shopping..tak ramai orang bershopping maybe sebab tengah bulan..so tak payah nak beratur panjang..Adik-adik aku shopping sakan..Damia,,Hadi,,Yasmin dan Nabila sibuk memilih baju,,kasut,,seluar dan skirt..jelous aku tengok,,abah dengan mama cakap aku tak boleh shopping cos dah shopping hari tu dah banyak duit habis untuk aku..Sem baru semua baju pun nak baru..Mana aci macam ni..tak kira along nak jugak..aku sempat ambil sehelai skirt hitam dengan selamba bagi kat mama.."Kamu ni along..sempat jugak,,melampau betul asyik nak lebih je..dah banyak baju kamu tu..setiap minggu shoppingnya.."kata mama sambil menghulur duit..Alhamdulillah,,aku tau aku akan dapat jugak..Dengan selamba aku ambil duit dari mama dan bagi kat Illa yang tengah beratur untuk membayar..adik aku ni tak boleh nak cakap apalah kan,,dia dah dapat peplum dan mama dah belikan blouse yang agak mahal harganya..Illa pandang aku dengan muka tak de perasaan..Ingat comel ke buat muka macam tu..

Sambil tunggu Illa beratur untuk bayar skirt dia dan skirt aku..aku pergi dekat mama..apalagi membodek le..Hahaha..Mama cakap dengan aku jangan melampau asyik nak lebih dari adik-adik..Aku cakap dengan mama aku ni anak sulung so kena lebih le..Mama kata.." tak baik macam tu.."

Yasmin dapat peruntukan untuk beli jam..amboi bukan main..sempat jugak aku mempertikaikan..cepat-cepat abah memotong cakap aku.."Hai,,jam kat tangan kamu tu bukan baru beli ke along??jauh lebih mahal dari jam Yasmin tu.."aku tersengih je sambil menayang kat Yasmin..Yasmin tak puashati sebab aku dengan Nabila dapat jam yang lebih mahal dari jam dia..Mama kata kalau nak jam mahal kena dapat best result la mana boleh result cukup-cukup makan tapi nak jam yang mahal..Haah..itu la abah dan mama bagi target tak nak capai..padan muka pakai le jam yang baru kamu beli tu..Jam ular ketam tebu abah kata..hihi..pilih le yang cantik sikit ni tak macam ular je..mesti tak pakai nanti..

Baru pukul 3ptg abah dan adik-adik dah nak hantar aku balik..biar betul awal lagi kut..tak nak aku balik awal-awal..Lepas Maghrib la baru balik..Abah belanja makan malam kat Seri Iskandar..Sedap..sampai kolej hampir 10 malam..kena perli dengan member-member..Biasa la tu..itu pun awal,,kalau tak subuh esok la jawabnya baru aku balik..Salam dan cium abah serta mama jugak adik-adik..Abah bagi duit poket,,duit untuk photostate dan duit buku..Alhamdulillah agak banyak jugak..Abah tanya cukup ke?? aku jawab "cukup Abah dah terlebih cukup"..Perut dah kenyang,,lepas ni solat Isyak kemudian tidur..Hmm cadangnya nak letak gambar kat sini tapi blog aku dah kenapa hah tak boleh nak letak gambar..gara-gara edit hari tu la ni..Sedihhh..






No comments:

Post a Comment