Sunday 12 May 2013

HARI TERAKHIR DI UiTM SERI ISKANDAR

Hari ni last paper,,Math..Subjek yang aku kurang yakin untuk skor but i'll try my best..Perasaan waktu tu cuak giler dah rasa nak pitam je..Kena pulak aku duduk kat depan sekali bertentang mata dengan lecturer..dalam dewan yang besar jika di bandingkan dari dewan kat sekolah dulu..Dapat je kertas buka perlahan2 sambil baca bismillah..Huih..soalan dia,,peh champion la..Telan air liur chek..Hahaha..Tengok pulak dalam paper tuh ada kena buat kotak..Aduiii..Dah la aku tak de pembaris..Memang saje la kan..Nak pinjam memang tak boleh..Ini bukan nye zaman sekolah nak pinjam2 barang,, time exam..Karang tak pasal2 aku dapat zero mark..So,,nak xnak terpaksa la aku gune kad matrik aku untuk buat kotak tuh..Hahaha..Agak kelakar la..Student U buat cerita macam tu..Tapi nak buat macam mana terpaksa,,bukan nye chek suka2 nak buat..Haih..Lagi berapa minit nak habis masa,,baru la aku habis menjawab..Huh,,nasib baik sempat jawab semua soalan..But Alhamdulillah semua nye aku boleh jawab..Habis paper keluar dewan buat muke tocer..Tak senang duduk aku di buat nye bile memikirkan soalan math tadi..Mmm..Lupekan kay..Benda dah lepas,,jangan dikenang..


And then,,ada perjumpaan kelas bawah pokok..Memang port class C dekat situ pun..Nak bincang pasal majalah kelas,,bermaaf-maafan..Ceh wah,,dah macam nak raya je mintak maaf bagai..Hehehe.. plannya malam ni ramai2 nak lepak downtown..Sebabnya malam last nak lepak sekali..Tapi tak semua yang boleh join.. Ada yang petang tu ayah diaorang datang ambik..Yang membuatkan aku sedih salah sorang member rapat aku ,,Yanie.. balik petang tu..Peh,,sayu je hati..Dia datang dekat aku nak mintak maaf before dia balik..Terkejut aku,,tengok dia nangis time tu..Tak pernah2 dia nangis..Dengan,,secara spontan air mata aku jatuh join dia nangis sekali..Hahaha..Jatuh saham aku..Yelah,,sape tak sedih kan lepas ni memang tak jumpa la..Masing2 membawa haluan masing2..Hanya fon menjadi peneman kami untuk bertanya khabar..


Selesai sesi perjumpan bawah pokok tuh,,balik dorm..Sampai kat dorm..Jiran2 pakat dok kemaih nak balik rumah..Huhh..clear..Tak dak barang langsung dalam2 loker..Dekat rak2 kasut..Yang tinggal beg2 bagasi depa la..Habis depa dok angkut..Semangat nak balik tuh..Hahaha..Yang aku boleh buat rilex lagi kan..Satu hapa pun chek tak kemaih lagi..Berat hati punye pasal..Tape malam nanti kan ada..So,,tak payah nak kelam kabut sangat..And then aku prepare nak solat maghrib and isyak..After isyak..Turun bawah pergi makan dekat downtown ramai2..Hehehe..Dengan budak2 kelas beb..Syok gila..Ada juga yang kata downtown tuh jauh..Pada aku tak jauh pun..Sebab dah tiap2 malam pergi nye..Tak rase pun jauh nye tuh..Malam ni menu aku Nasi Lemak..Malam last makan Nasi Lemak Downtown ni..Orang punya ramai la..Nak kena beratuq panjang2..Tak pa chek da lali dah pun..Yang payah nya nak cari tempat duduk..Uihh..ni yang leceh ni..Setelah lama menanti dengan sabar..Akhirnya,,dapat jugak aku dan member2 tempat duduk..Hahaha..Sampai penuh la meja tuh..Sarat..Sambil makan time tu jugak la dok menyembang..Haishh..Makan mana boleh bercakap..Huahuahua..                                      


Abdillah and Faiz tak join,,diorang nak pegi overnight dekat Lumut ..Bukan jauh pun Seri Iskandar dengan Lumut tak sampai 1 jam perjalanan..Before diaorang pegi tu,,depa mai jumpa kami..Tapi Abdillah je la..Faiz tak..Katanya tak sanggup nak jumpa kite orang..Hehehe..Tak pe kami faham..Yang tak tahan nye time Abdillah menjerit cakap "AKU SAYANG KORANG " dekat kami..Terkejut jugak la dia buat macam tu..Satu downtown tu dok pandang kami..Kesah pa??Bukan kacau ampa pun..Kiteorang dok menyembang lama,,kalau ikutkan dah kena halau dengan polis bantuan..Tapi batang hidung depa pun tak dak malam tu..Pelik sungguh..Mungkin nak bagi chance kat kami kot..Hahaha..

 
Lepas makan,,sudah semestinya ais jadi pencuci mulut aku..Hahaha..Yang mana air nya dah abeh semua aku kebaih..Nak kan ais punye pasai..Tapi aktiviti aku tu dapat di kesan oleh En.Nazim ,,my big brother a.k.a tukang catu ais aku..Cehh,,kantoi pulak..Kalau dia dah pegang ais tuh..Jangan harap la nak bagi aku..Tunggu dah sampai ais tu cair baru la dia bagi..Katanya tak elok makan ais,,nanti gigi rosak..Hahaha..Nak buat macam mana tak dapat nak di elak kan..Sembang punye sembang..Tiba2 dia dok puji aku..Ahhh..Part ni yang chek tak berkenan ni..Aduyai..Segan deyh..Aku buat tak tau ja..Dok pekak kan telinga..Hahaha..And ada juga yang cakap aku ni dah berisi..Haa..Mana tak nye dah tiap2 malam pekena Nasi Lemak je kejenye..Aku pun perasan gak..Depa kata aku okay sikit dari dulu..Dulu ni dok kurus sangat la ni berisi sikit..Err..No komen..

                                                                                                                                             Sembang punye sembang,,taw2 hujan pulak turun..Lebat pulak tu..Payung pulak tak bawak..Mana la nak tau hujan nak turun..Tak kan nak redah kot..Memang tak la cita dia..So,,kitaorang tunggu reda sikit baru balik..Hujan rahmat telah turun pada malam  akhir kami di UiTM Seri Iskandar..Selalunye kalau kitaorang keluar malam tak pernah pun hujan..Dah sampai depan KOOP..Sambung lepak balik..Hahaha..Niat nye nak tunggu polis bantuan suruh balik..Pakat dok nyembang la kan..Yang pastinya..Malam tu aku kena drop teruk..Sampai kan kelu lidah tak boleh nak kata pa..Lepaih tu,,boleh pulak tersasul yang motor boleh dok sebut kereta..Adui mak aik..Segan chek naa..Aku buat slamber badak je..Hahaha..Geram punye pasal aku p taboh sapa ntah..Sampai kan jam tangan aku jatuh..Habis pecah cermin dia..Ya Allah..Dah rasa nak nangis ja..Jam tu pulak pemberian dari abah..Sayang nye..Kalau abah tahu ni,,alamatnye bungkus la aku jawab nye..Mai aik nak jawab apa ngan abah ni..Dah la esok abah mai ambik..Haish..Payah2..

                                                                                                                                                  Disebabkan lama sangat menunggu polis mai,,kami pakat dok balik dorm laa..Tak larat nak tunggu dah,, selalunya rajin sangat meronda sambil bunyikan hon yang tak berapa nak keluar bunyi dan jadi bahan gurauan dan sendaan student je.Masing2 dok bagi kata2 terakhir sebelum berpisah..Cehwah..Tak boleh blak..Hahaha..Sayu je hati malam ni..Macam tak percaya ja yang kami dah abeh tuk sem ni..Rasanye baru je habis MDS..Amboi..Balik dorm tu,,barulah ada feel nak kemaih barang2..Sampai pukul 3 pun tak tidoq g..Banyak sangat ka barang aku??..Hahaha..



Gambar ni di ambil pada malam akhir kami berkumpul ramai2 . Yang snap nye aku . That's why la aku tak ade .



Esok nya,,Abah kata dia mai sayup sikit..Sebabkan dia ada kerja..Tak pa la tak kesah pun..Janji dapat balik sudah la..Kak mira dah balik dah..Abah dia mai awai lagi..Dia la orang pertama yang balik nya.. Time tu aku tak sedih sangat sebab dia duduk area Teluk Intan gak..Budak2 dorm aku semua nye duduk dekat Teluk Intan..Sempat jugak la lunch kat DM lagi..Lepas lunch,,pegi jumpa geng gaduh pulak..Budak tu budak Office Management..Dia ni suka sangat loya buruk dan ada je benda dia nak drop aku..Hangat hati dengan dia ni..And then mak Fiza mai..Haa..Second person yang balik lepas Kak Mira..Dalam masa yang sama,,Bita pun balik gak..Orang yang sama tarikh lahir dengan aku..Yeah,,akhirnya aku jumpa..Setelah lama aku mencari orang yang sama tarikh lahir dengan aku dan sebaya dengan aku..So,,dia bagi gelaran yang aku ni toink2 dia a.k.a twins dia..Sedih baq ang..Rasanya,,time dia balik la ramai yang teriak..Mana tak nya penyeri blok KEKWA 1..Aras 1 dengan Aras 2..Hahaha..Elok ja dia balik..Baru nak keluar pintu pagaq kot..Aku baru teringat yang dia promise nak belanja aku ais krim magnum..Haa..Tapi dia dah balik..Tak pe..Anggap saje bukan rezeki aku..Apapun aku seronok dapat mengenali korang..Tambah2 penduduk kampung puaka,,roomate yang memahami dan jiran2 dekat sini dan tak lupe jugak dekat my toink2..Huhuhu..Harapan aku..Moga korang berjaya dalam hidup di dunia dan di akhirat..


No comments:

Post a Comment