Monday 13 May 2013

KOTAKAN JANJINYA PUJUK AKU

Alhamdulillah,,selesai sudah final exam,,mudah2an aku berjaya..Sebagai anak sulung dalam keluarga..aku jadi contoh kepada adik2 aku..Aku dah buat yang terbaik walaupun berhempas pulas menjawab soalan..BERUSAHA,,BERDOA DAN BERTAWAKAL,,semoga aku memperolehi kejayaan..bukan saja di dunia tapi di akhirat juga..Aku dah berusaha dan kini hanya berdoa dan bertawakal..


Aku pernah menghampakan harapan parents aku yang nak aku masuk form 6,,mudah2an result final exam aku boleh membuat parents aku tersenyum gembira..Lupakan sebentar tentang result,,nikmati
 cuti sem dengan gembira sebelum start sem baru..First..nak jumpa member2 baik,,semua pakat dok cuti sem,,mana yang ambil diploma lah,,yang degree pulak cuti mid sem je..Member baik aku Syairah (Uda).. whatsapp,,rindu le tu..beritau dia balik esok,,petang tu aku whatsapp Syaza tanya dia balik bila,,Bella pulak minggu depan baru habis paper,,Ana..sibuk dengan katering,,bakal dapat adik baru member aku yang sorang ni..Tahniah Sis..Dan bakal bertunang tak lama lagi,,Tahniah dari aku tapi mungkin masa tu aku tak de kat sini..Tahun ni,,aku raya di Kedah..Semoga Bahagia dengan En Bakri sampai ke akhir hayat,,juga buat Uda dan ehm ehm,,Bella pulak dengan Iwan,,untunglah birthday,, Iwan hadiahkan fon sekali sim kad dan Syaza dengan Mr I..Aku??... single better then couple..Malangnya semua orang tak percaya,,Bella meragui aku katanya dia nampak dengan mata kepalanya sendiri apa yang berlaku kat gerbang malam hari tu,,terpulang lah apa yang pasti aku dah cerita perkara yang sebenar..Hahaha..Kenapa hek?? Korang tak percaya cakap aku??Pelik terutama sekali Eyfa,,aku asyik kena tekan walaupun depan parents dia..


Tengah sedap layan novel,,Uda call menyembang dengan dia sampai 1jam panjang ceritanya,,macam2 cerita yang di ceritakan,,dia suruh aku ambil dia,,katanya teringin nak lepak kat buaian kat depan rumah aku ni..Port lepak kegemaran aku di waktu petang..Tapi sejak cuti ni jarang aku lepak kat buaian nak tau kenapa,,ada mamat perasan gaya ala kpop,,kat sebelah ni suka perhatikan aku ,,kadang2 tengah buat kerja sanggup berhenti dan perhatikan aku..Tapi handsome dan bergaya..Kalau lalu kat depan rumah aku ni mesti senyum memanjang..Herrh boring lah bukan taste aku..So tak usah dok tayang muka kat aku ye..


Sembang dengan Uda dan mengimbau kenangan zaman sekolah,,AKU PASTI TERKENA..itu memang aku boleh agak..Syaza plan nak lepak,,aku harap semua member2 baik aku ada,,tapi malangnya Bella pergi bercuti..Syaza datang dengan bf dia,,kesian aku tengok bf dia tu terpinggir..Sis lain kali kalau nak lepak dengar member2 jangan ajak bf,,nanti tak pasai2 korang gaduh..Dah lama tak jumpa member2 dah tentu banyak cerita dan memang tak pandang orang lain termasuk bf..Seronok sangat dapat jumpa dia orang..Member2 sibuk bertanya tentang aku,,suruh aku cari penganti,,Ana.. siap warning aku,,jangan tunggu ex aku tu..Aku tau lah,,korang yang sebut tentang dia tu..aku langsung tak ingat apa2..Tolong jangan sebut tentang tu lagi,,please..






Bersama kawan baik aku yang selalu ada waktu aku susah dan senang .






Bersama Ketua PSS dan Penolong Ketua PSS .






Kenangan waktu jadi Pengawas PSS dulu ..Yang berdiri tu nak jugak gambar dia ada .Dia tu Ketua PSS kami En Sofian Shaimi .Dari Kanan Ana,,Syaza,,Acad,,Syairah,,Aku dan Nabilah..






Dari kiri Syaza, Syairah, Farhana, Me And Nabilah . My bestie  forever . In shaa Allah .



Petang Ahad 21 April,,boring tak tau nak buat apa,,asyik mengadap tv,,lappy dan novel..Minum petang sambil whatsapp dan tweet dengan Bita,,apa mimpi Bita layan twitter hari ni aku pun tak tau..selalunya dia tak layan twitter,,tak best katanya..Aku ada cerita nak cerita dengan Bita,,tentang jiran sebelah rumahnya kena kelentong dengan aku..fon pulak aku buat silent mode,,belum sempat bercerita aku pergi mandi sebab line lembab..sakit hati..


Lepas mandi tergerak hati nak buka fon,,nak tengok mesej Bita..Alamak!!ada call dan siap tinggal voice mail lagi..tapi tak dengar apa yang di perkatakan..Aku call balik,,ada orang ajak aku pergi Manjung,,nak pujuk aku..Kikiki,,sebenarnya aku merajuk dengan mamat sorang ni,,dia janji nak pujuk aku dan dia ada tweet tentang tu,,Orang tu tengah cuti mid sem..Dia ni punya perangai,,dia dah siap baru call aku..Memang aku suka sangat..kau dah siap baru nak call,,memang macam tu setiap kali keluar..so dia kena tunggu lama,,bakal kena bebel lah aku lagi..Kalau tak nak tunggu lama,,beritau aku 1jam sebelum nak keluar,,boleh tak??..


Masuk kereta,,dia bagi salam,,aku jawab tapi boleh dia kata aku tak jawab salam dia..and then kenalkan aku dengan member dia..Di sebabkan member dia ada maka aku banyak mendiamkan diri,,memang sikap aku begini jadi diam bila ada orang yang aku tak kenal..Apa lagi aku layan whatsapp Bita sambil bercerita macamana jiran merangkap kawan baik dia tu kena kelentong dengan aku..
Harap Bita tak cerita perkara sebenarnya dengan member baik dia tu..Bita ni sebok je nak jadi matchmaker..Sorry Bita,,aku tak layan orang yang aku tak kenal..


Aku mesej Bita sambil tersenyum..rupa2nya ada orang perhatikan gelagat aku..Tanya aku kenapa aku senyum..Elehh senyum pun salah ke,,ramai orang suka tengok aku senyum tau tak..Katanya aku senyum tengok rambut dia..Mana ada,,orang baru balik umrahkan biasalah rambut macam tu..Kita orang pergi Lumut,,Bila dah sampai Lumut,,dia cakap " Ni la Lumut..Aku tau ko tak pernah pegi kan?"..Bukan tak pernah pegi..Cume dah lama tak pergi sana..Hehehe..Pian ajak aku tangkap gambar,,amboi dah lah nak tangkap gambar dengan aku..dah tu panggil aku macam gangster,,sampai orang dok tengok..Malu tau tak..Herhhh,,dah tu kedekut tak bagi aku tengok gambar tu,,hmm aku tau kenapa..mesti orang pakai baju biru kat sebelah aku tu tak handsomekan,,tapi awek kat sebelah dia tu cute dan cun terutama kalau senyum dan nampak gigi taring dia tu kan..Kuang kuang kuang..


Makan malam di Lumut..Pian belanja,,tapi aku dah kenyang so aku just order milo ais,,dia bising katanya aku tiru dia,,tak usah dok perasan yea,,aku memang suka milo ais tau,,mulanya aku nak order ABC,,tapi kat situ ABCnya tak sedap..Macamana aku tau,,sebab aku selalu makan kat situ dengan family,,adik2 aku Damia dan Hadi suka main kat playground tu kekadang sampai pukul 1 pagi naknya ada sepupu aku Adam..Memang tak ingat dunialah dia orang..Ada juga beberapa perubahan dekat situ..Dulu dekat situ tak ade kapal Navy..Sekarang dah ada siap bole masuk dalam lagi tapi kena bayar..


Lepas makan pergi Aeon Manjung,,masuk je Mall tu..Masing2 dah macam orang hilang arah..Aku pun pelik..Manalah aku tau yang diorang ni dok cari surau..Hahaha..Kelakar..Disebabkan tak jumpe Pian bersungut.."Mana surau ni tak kan la bawah eskelator kot"..Pehh..Agak2 la En.Sofian oiii..
Lastly,,diaorng dok tengok map kat situ..Dan nasib la aku ternampak simbol surau..Selesai sudah satu masalah..Ada ke patut dia boleh cakap muke aku minta pujian sebabnye aku jumpe surau..Hahaha..Tak patut betul..Time kat surau tu aku terkantoi dengan Pian,,kureng asem betul..dalam dok cover kantoi jugak aku,,dia keluar dari surau terkejut tengok aku sambil tersenyum2,,lepas tu dia suruh membernya jalan depan..Huhuhu memang aku terkena,,teruk dia kenakan aku hari ni..amboi bukan main kau,,aku hanya mampu tersenyum..Geram punya pasal aku tampar dia,,kuat jugak..Padan muka,,siapa suruh cari pasal..Nasib baik dia tak bising depan kawannya,,kalau tak malu aku..


And then,,kite orang pegi kedai buku Popular coz dia nak beli buku..Waktu masuk je dalam kedai..Aku terpandang sebuah novel yang bertajuk " SEBENARNYA AKU ISTERI DIA "..Ahh..excited aku tengok novel tu..Sebabnya aku memang dah lama cari novel ni..Mulanya aku rasa nak beli je novel tu..Bila di fikir2 kan balik,,nanti mesti adanye jual dekat kedai buku kat Teluk Intan..So,,tak payah nak risau..Punye la lame dok dalam kedai tu..Sampai naik lenguh kaki aku dok tawaf di dalam kedai tu..Rupe2 nye buku yang dia cari tu tak de dekat kedai tu..Jadinye dia beli stationary je la..Hahaha..


After that,,jalan2 dekat dalam Mall tu..Setiap kedai fon yang ada semua dia masuk..Tak tahu la apa yang di buat,,takkan nak tukar fon lain kut,,fon yang ada kat tangan tu pun baru lagikan,,S3 gitu..Saja suka2 dok tgk fon2 yang ada kat situ..Haa..Tengok la puas2..Sementara dia dok tgk fon,,aku melencong ke tempat lain..Hahaha..Tengah dia dok ralit,,baru dia perasan yang aku takde dalam kedai..Bukan jauh pun jarak aku dengan kedai tu..Aleh2,,dia datang kat aku..Haa..apa lagi bising la..Hahaha..Boleh pulak dia dok ingat aku ni  kena culik..Adui..Kesitu pulak dia.lepas tu,,dia dok kata "Eh,,tapi kan berani ke orang nak culik ko..Ko kan gangster? "..Pehh..aku terkena lagi..Huhuhu..Lepas tu dia ajak kawan dia An tu gi shopping..Tengok2 baju kat situ..Aku hanya memerhati je ,,minggu ni aku dah beli 2 helai baju..Pusing punye pusing akhirnya dapat juga la dia orang sehelai baju yang warnanya sama..




Cadbury dari En. Sofian . Thank you .



Time keluar Mall tu,,dia bagi aku coklat cadbury..Taraaa..Ntah bila dia beli aku pun tak tau..Nak kate dia beli dekat situ..Rasanya tak de pulak dia singgah mana2 kedai..Hmm..Pelik,,pelik,,pelik..Hahaha..Tak kesah la,,yang pasti orang dah bagi kite terima..Rezeki jangan ditolak..Kiteorang balik ikut jalan Ayer Tawar sebabnye nak hantar An balik..Time pergi kami ikut jalan Lekir..Jalan tu mengingatkan aku waktu aku keluar dengan roomate dulu ,,aku drive dari Seri Iskandar ke Lumut and then terus pergi Ipoh..Rindu nye dekat diaorang..Huhuhu..Dalam perjalanan tu,,dia asyik tanye aku nak makan tak??Tak pe la kot..Dia kata kalau lapar nanti boleh la berhenti makan tak pun dia belikan roti or burger..Opss..Tak payah susah2..Lagi pun dah biasa tak makan malam.Hahaha..Dah sampai rumah An..An turun dari kereta,,sempat lagi dia perli aku..Katanya " Hai Pian ko bawak mem besar ke kat belakang tu " ..Amboi dalam diam2 sempat perli ,, aku hanya tersenyum..Hahaha..Saje je buat tak tau je waktu An turun kereta tu..Aku turun tukar duduk kat depan..


Haa..dah duduk kat depan ni memang layu je la mata aku ni haa..Kena pulak air cond..Huh..memang boleh lena..Boleh pulak dia kuatkan air cond dia ingat aku panas nampaknya Pian faham perangai aku,,naik kereta aircond mesti kuat..Punya le sejuk tambahan dah malam..Dia tanye aku pernah lalu tak jalan ni??Rasa2nye macam pernah..Waktu first2 nak daftar kat Seri Iskandar dulu..Abah lalu ikut jalan ni..Haa..Aku pun tak sure sebab gelap..Huhuhu..


Dia suruh aku pakai tali pinggang..Wow2..Memang aku tak nak pakai..Terasa rimas bila memakai nye..Walaupun di suruh beberapa kali,,aku buat tak tau je..Hahaha..Dah nak dekat sampai kat jambatan batu lima..Dia boleh speed..Nak test pick up lagi ke?? Aku tau lah kau bawa Hilux,, sampai terjun lubang dan tak break dah.. Nasib la malam tu aku tak berapa nak cuak sangat sebab dah tau cara dia drive..Kalau tak mau melekat aku dekat seat tu..Hahaha..


Sampai rumah agak lewat,,rasa cuak jugak coz..first time aku buat kerja begini..Sampai rumah,,dia nak jumpe abah tapi abah tak de..abah tak marah pun,,bonus untuk En Sofian Shaimi lah tu..Fuhh..Lega..Aku saje je cakap dengan Pian yang abah marah..Saje nak tengok reaksi dia..Huhuhu..Tak senang duduk dia..Gelabah semacam..Tu yang nak jumpe abah tuh..Abah cume cakap kalau nak jalan jauh,,bertolak la awai sikit..Papepun terima kasih kerana menunaikan janji anda..Dan terima kasih tuk hari ni..




No comments:

Post a Comment