Wednesday 8 May 2013

I'M SORRY...

Usai solat bergegas pergi latihan,,berdebar2.. dan macam2 persoalan timbul..Fikiran aku tak tenteram sejak beberapa hari ni,,bengang dengan orang yang suka stalk aku,,bukan setakat FB,,Twitter(DM aku pun di bukanya,,nasib baik aku sedar),, sungguh kurang ajar,,fon aku pulak jadi sasaran..Baca segala mesej yang ada.."Kau siapa hah !! sibuk nak baca mesej aku"..Tak suka betul aku dengan orang yang berperangai begini,,SAKAI HUTAN BETUL..aku tak suka perangai kau tau tak..Apa hak kau buka fon aku dan perli2 aku..Aku punya hal,,kau jangan campur,,kau tu SIAPA??Abah aku tak pernah buat macam tu..Huh hangin betul aku dengan SAKAI ni..


Sebenarnya ada satu perkara lain yang buat aku tak senang duduk,,aku text mama and then mama call aku..Panjang jugak sembang dengan mama,,Alhamdulillah mama dah sihat..Lega dengar berita tu,,tapi ada yang masih buat aku tak tenteram..Sebenarnya aku ada banyak buat salah dengan SESEORANG yang aku kenal sejak sekolah dan orang tu nak gi umrah..Aku sedar dosa aku dengan dia memang banyak dan bertimbun2,,macam2 benda yang aku dah buat dengan dia..Kekadang benda tu teruk dan tak masuk akal,,tapi dia tetap SABAR dan HANYA TERSENYUM,,dia memang seorang yang COOL,,kalau orang lain mungkin aku dah kena marah,,maki hamun entah2 penumbuk dah melayang,,sebenarnya aku sedar tentang sikap cool dia ni,, cuma perangai mengusik dan suka tekan aku,,suka buli aku tu yang aku tak tahan..Baru2 ni dia ada cakap dengan aku tentang apa yang aku buat kat dia,,Aku cakap dengan dia "Raya lambat lagi nanti raya baru aku minta maaf kat kau"..Dia cakap dengan aku yang dia dah maafkan aku,,tapi sekarang ni aku rasa bersalah sangat kat dia..Actually,, dia pun banyak jugak buat salah kat aku,,aku tak faham kenapa dia selalu mengusik aku,,bahan aku,,kekadang sengaja mengusik depan kawan2 dan memalukan aku.. Kalau nampak muka aku je memang tak sah kalau tak mengusik dan membahan aku,,siap ada panggilan manja lagi,,Aku masih ingat panggilan tu,,huh memang sengal..Member2 aku bukan main seronok lah tumpang sekaki kenakan aku,,dan dia pulak tersenyum gembira sebab dapat sokongan..Betul2 mencabar kesabaran aku,,itu yang terjadi kes PENYAPU dan GUNTING MELAYANG,,Ya Allah apa yang aku dah buat ni,,Aku betul2 menyesal dengan apa yang aku dah buat,,aku minta ampun dan minta maaf dari kau..Tapi kenapa dalam ramai2 pengawas pusat sumber dari form1 sampai form 6,,kenapa aku yang selalu kena dan kenapa aku yang selalu jadi sasaran,,tak adil betul??.Sampai sekarang aku masih mencari jawapan..Boleh anda beritau dengan saya kenapa??


Persoalan yang tidak mungkin aku temui jawapannya sampai bila2 sebab dia takkan cakap..Kadang2 aku masuk pusat sumber,,bila nampak dia ada,, aku cuba mengelak,,tak pandang muka dia terus buat kerja,,duduk jauh2 dari dia..Tapi dengan selamba dia akan datang CARI PASAL DENGAN AKU..Fuhh,,kenapa lah mamat ni suka mencabar kesabaran aku,,tengok muka dia aku GERAM yang TERAMAT sangat..Dah dia buat aku bengang,,apalagi aku HANGIN,,boleh pulak dia senyum memandang aku,,menyirap darah aku,,dia ingat HANDSOME ke tersengih  dan tersenyum macam tu..Lepas tu dia boleh kata"aku suka tengok kau marah"..Herhh,,memang tade perasaan..Dalam ramai2 pengawas,,aku sorang je yang suka membantah dan melawan cakap dia,,orang lain tak berani..Apa yang di arahkannya,, dia orang akan buat walaupun tak puas hati dan mengata serta mengumpat kat belakang..Aku pulak tak suka nak mengumpat ni,,tak puas hati aku akan cakap..Lantaklah apa nak jadi pun..


Pernah satu hari tu dia arah aku dan member2 aku pasang curtain,,lepas tu dia pergi duduk dengan selamba membaca..Banyak cantik,,Hangin aku tengok mamat ni..Apalagi aku pergi dan bising kat dia,,katanya dia saja buat begitu sebab dia tau aku akan datang dekat dia dan marah dia.. Lepas kena marah elok je dia pergi buat kerja,,sengaja cari pasal dengan aku..Macamanalah aku tak jadi gangster dan brutal,,kalau dah berhadapan dengan situasi begini..Memang patut kena,,nasib baik tak kena "rimbuk sampai terbit pedai" bak kata orang Kedah..
Itu semua kenangan masa aku sekolah dulu,,dia mana boleh lupakan aku,,gangster cute dan comel juga vampire kerempeng yang brutal ni..Boleh ke kau lupa aku,,hahaha,,tak.. kan??Bak kata kau hari tu"kau boleh tipu aku tapi kau tak boleh tipu diri kau"kui kui kui..Mesti kau cakap "perasannya ekau ni".He he he,,bab perasan ni aku belajar dari kau..Yeahh,,aku menang dia bukan boleh cakap apapun..


Selepas solat aku duduk kat meja study,,termenung sambil membelek fon,, tengah dok fikir nak text dia tu,,tiba2 ada text masuk,,YESSS!!!..Member2 semua hairan memerhati gelagat aku,,tanya aku kenapa??Aku senyum dan jawab "takde apa2".."Fara ni macam2 mesti ada sesuatu",, "Hmm..mana ada".Akhirnya dia text aku minta maaf dan minta aku doakan dia berjaya di dunia dan akhirat..Aku dah lama maafkan kau,,aku minta dia doakan aku juga..Ada 2 doa yang aku minta tolong dia doakan kat Tanah Suci..Aku ada sebab kenapa aku minta kau doakan untuk aku doa yang kedua tu..Sebenarnya aku dah tak tahan dan tertekan sekarang ni,,dah tak tau nak buat apa sebab tu aku minta kau tolong doa untuk aku..Bukan sebab tak sabar seperti yang kau cakap kat aku..Kalau di izinkan Allah aku nak yang terbaik..Dah tak larat kena maki hamun pepagi gara2 taknak ikut rancangan gila orang PSYCHO..Parents aku tak pernah maki hamun aku macam tu..Aku di ugut dan macam2 benda yang berlaku termasuk orang tu mendoakan supaya Allah TURUNKAN BALA kat aku,,tak pernah aku lalui situasi begini..Final dah dekat,,macam sengaja beri tekanan pada aku..Please,,doakan yang terbaik untuk aku yea..Nantilah bila aku jumpa kau,, aku cerita..


Actually aku nak minta maaf dengan kau dari hujung rambut sampai hujung kaki,,aku tau aku banyak buat salah dan silap dengan kau..Maafkan aku ....Sebenarnya aku boleh agak tentang tweet kau,,counting 40 days tu,,lepas tu kau kata nak pergi kursus cuma aku diamkan je bila aku tanya kau dan kau bagi alasan lain..Btw thanks coz jujur dengan aku tentang alasan kau tu..Kau ingat lagi tak?..
Letih dan penat,,lapar jugak mengantuk,,dari pagi sampai malam tak rehat lagi,,kelas dan latihan..sampai tak  rest langsung hari ni..Masa latihan kat dewan tadi ada member kelas aku yang ternampak sesuatu yang....SERAM,,Untuk mengelak memandang ke belakang aku buka twitter,,tak tau nak tweet apa memandangkan situasi sekarang  yang agak kecoh,,maka aku tweet '' tomorrow,tomorrow,,tomorrow" untuk Talentime lah,,bedebar..Mudah2 esok semuanya lancar..Ya Allah permudahkan segalanya dan berikan kemenangan kepada kami..









No comments:

Post a Comment