Friday 31 May 2013

BOSAN...

Cuti sekolah dah bermula,,rumah aku jadi riuh rendah dengan pelbagai kerenah adik2..Nabila ada kelas Barakah so hari2 kena pergi sekolah.Hadi dan Damia asyik berebut lappy..Yasmin pulak asyik melayan tv dan tab,,kerja sekolah banyak tapi tak nak buat..nak tunggu last minute baru nak buat..Aku pulak..kebosanan tak tau nak buat apa..Layan Bita,,Fazreen dan member2 yang lain kat fb,twitter,,whatsapp,,line dan wechat..Fazreen dan Ijat Ilham sempat lagi perli dan kenakan aku kat wechat..huhuhu..

Lepas solat,,terdengar fon berbunyi,,puas mencari..Adusss,,kat mana pulak aku letak fon ni..Capai fon rumah call nombor aku,,alamak kat dalam bilik rupanya,,yeaaahh..orang Shah Alam rupanya whatsapp kita..Hahaha RINDU TITEW la tu,,yesss boleh debat dengan Abe Pian,,BEST..Debat dengan cik abang yang sorang ni memang seronok..Kita tengok siapa yang akan menang..Yang pasti dia tak mengalah hari ni tapi aku akan pastikan aku menang..Itu memang wajib..memang betul hari ni dia langsung tak nak mengalah,,eleh tunggu sampai dia kehabisan idea,,dia akan menghilangkan diri dan akan muncul kembali bila dia dah ada idea..Itulah perangai Abe Pian..Hahaha taktik busuk..

Hari ni nak gi kenduri rumah Kak Mira,,tapi lewat sikit cos ada banyak kenduri yang lain..Abah gi kenduri anak Pakcik Umiruddin,,haaa menyentuh tentang Pakcik Umiruddin,,pakcik..anak pakcik si Hazim mengacau saya,,dia suka kenakan saya,,huhuhu jahat dia tu..Hey Boom,,kau dah lama hidup ke??Nasib baik le aku dah kenal kau dari kecik dan bapa kau tu kawan baik dengan abah aku..Tapikan,,  kesian aku tengok awek kau,,frust dan merayu2 kat twitter tu..Semak TL aku..Kau ni Bomm,,sedap je kau wechat aku dan bahan aku rasanya lebih baik kau layan Ada kau tu..Dia sayang dan cintakan kau..Untung la ada awek macam dia tu..Wakaka..

Pukul 2 ptg baru bertolak ke rumah Kak Mira,,eh eh..ada orang wechat kita beritau nak jumpa kita kat rumah Kak Mira,,nasib baik aku sampai lewat dan orang tu dah balik..Actually aku nampak dia lepak dengan member2 kat depan rumahnya,,sorry lah yea,,aku memang tak nak jumpa dia ni (elok pun tak jumpa,,kalau tak mati aku kena marah dengan abah)..Opss lagi satu,,saya nak beritau awak kita hanya kawan dan tolong jangan berbicara pasal cinta,,jodoh dan yang sewaktu dengannya..Awak dah ada gf..Saya hormat awak kerana awak lebih tua dari saya dan awak sedara Kak Mira,,walaupun saya tak kenal awak dan awak ambil nombor fon saya dari Kak Mira..tapi saya ni masih ada rasa hormat kat orang terutama yang lebih tua..cuma jangan salah faham..hanya kawan..
Pening kepala aku,,sejak tak de relay kat fb macam2 cerita terjadi..kekadang betul2 mencabar kesabaran aku..Ada sesiapa boleh tolong aku tak,,macamana nak selesaikan masalah ni?..haha Abang Sado ada idea tak??Nak deactive fb jugak lah..TENSION..Nasihat dari Rayyan si senget tu,,better buat relay,,dengan siapa lagi kalau tak dengan senget,,tak nak aku ada relay dengan kau..senget yang perasan hot(tapi mamat ni memang hot pun,,berlambak awek ngorat dia,,takut aku)..Mengamuk Biela kau,,muncung panjang dia dengan aku..Mati aku..Hahaha

Bosannya malam ni..macam tau2 je Bita,,aku tengah kebosanan..Dia whatsapp aku,,chatting dengan Bita kat whatsapp dan line..Tetiba fon berbunyi,,takkan Bita kut,,laju betul dia balas mesej aku..Opppss bukan Bitah,, tapi Pian,,tanya aku ok ke tak,,aku jawab ok tapi sebenarnya tak ok,,boring tension dengan orang yang tak faham melayu..Sedih tau tak..Malas nak cerita panjang2..
Abang sado baca blog kita la tu..Kau tau tak aku tengah geram,,marah,,sakit hati nak BERTUKAR WARNA HIJAU dah ni (actually..ini ayat Pian yang aku copy paste)..Hmmm TQ cos bertanya dan caring malam2 ni..Happy sangat cos ada jugak yang ambil berat.
.
Ini satu hal lagi,,pepagi buta dah cari pasal,,wechat dengan aku untuk cari pasal..Bomm Shakalaka..kau memang nak kena BOM dengan aku..ada ke suruh aku gi ambil dia kat Manjung,,banyak cantik muka kau dah le kata aku gemuk,,kau tu yang BOROI..eh kau nak gaduh ke??nanti nanggis ngadu dengan Pakcik Umi pulak..lebih baik kau duduk diam2..Kau ingat abah aku bagi ke aku drive sorang2 jauh pulak tu,,kalau boleh pun aku takkan buat semua tu..Sorry la bro dah tentu parents aku tak bagi dan aku sendiri tak mau..aku ni budak baik bukan jenis merayap merata dan aku keluar dengan member2 rapat yang aku percaya je,,dengan kau dah tentu TIDAAAKK..

Tengah bengang dengan Bomm,,fon aku berbunyi,,Yeeeesss..member debat aku whatsapp..Alamak dia mention pasal hadiah la,,actually aku tak tau nak bagi dia hadiah apa,,aku tanya dia nak hadiah apa tapi tak nak beritau,,tak nak demand le bagainya..Hai cik abang,,susah sangat ke nak beritau..nanti kita bagi tapi jangan komplen tau..Berdebat dengan dia,,masih nak menang dan tak nak mengalah dengan aku..hishh tak boleh jadi apapun aku yang akan menang..Akhirnya aku menang,,dia mula tukar topik,,kenakan aku..aikkk cerita masa kat Manjung hari tu kan..dah basi la,,cari le idea lain..Dah agak2 kekeringan idea,,dia beritau nak tidur..Tengahari buta nak tidur,,opss nak jadi abang sado so kena tidur banyak untuk besar kan badan yang kurus tu..kuikuikui..Alaa itu cuma taktik busuk abang perasan sado ni je,,sebenarnya dia dah kehabisan idea..Yahuuu aku menang lagi..Ingat dah menghilangkan diri terus,,rupa2nya muncul dan sambung drop aku,,hishh tak boleh jadi ni,,akhirnya dia mengalah jugak..

Petang gi hospital,,fulamak kereknya pakcik kat kaunter 10 HTI,,nasib baik doktornya baik siap byebye kat aku lagi..Otw balik,,singgah Giant..apalagi shopping..



No comments:

Post a Comment