Wednesday 22 May 2013

SELAMAT HARI GURU

Sebaik sampai rumah dari SKSAA,,fon berbunyi,,Syairah call..katanya Ira Shahira ajak pergi rumah Ana..Dia tanya aku free tak??dah tentu la aku free,,boring duduk kat rumah tapi selepas 2.30 ptg..Kemudian dia beritau pukul 3 petang pergi rumah Ana..Okehh..Lepas tu Syairah text aku,,katanya Ira suruh aku bawak kereta bapa dia,,alamak..aku ni mana reti nak bawak kereta manual..Mak Ira tau tentang ni kan..

Lepak rumah Ana,,tengok adik dia,,teringin nak pegang baby,,tapi takut coz aku tak reti nak pegang baby baru lahir..Walaupun aku ada adik2 tapi dia orang tu dah besar baru aku pegang so aku agak kekok dan tak berani nak pegang baby kecil..Nama adik Ana,,Farah Farisya..Eh eh,,Farah jugak ke..

Sampai rumah pukul 6 ptg,,orang Shah Alam whatsapp kita la..haha sorry lambat reply..pukul 3 tadi dia mesej aku,,kat rumah Ana tadi tak de coverage..Seronok menyembang dengan Ana dan Syaira..macam2 cerita sampai le cerita Ipin yang asyik buat status jiwang2..Syaira mula start idea yang tak masuk akal sampai suruh aku couple dengan Ipin,,kononnya kesian kat Ipin..Weyh,,itu idea gila yang langsung tak masuk akal kau tau tak Uda,,Ipin tu dari sekolah minat kat adik aku..korang pun tau kan..Lepas solat aku balas mesej Pian..seronok kenakan aku ye,,tak habis lagi cerita kat Manjung hari tu..Kononnya nak menang hek,,sorry ye,,tak kasi chance punya..berjam2 aku dok berdebat dengan Pian,,memang betul dia tak nak mengalah malam ni..

Akhirnya aku tukar topik,,daripada asyik kena bahan dengan Pian..better aku tukar topik..Kebetulan esok hari guru,,makanya aku ucap kat dia "SELAMAT HARI GURU"Cikgu Pian..Aku jadi orang first tau wish kat kau..Dah tu dia nak hadiah pulak..Aku bagi dia dua pilihan..pilih salah satu atau dia boleh pilih kedua2nya sekali..Kau nak tak Pian??Pian membara dengan aku sampai merajuk..Hahaha...Lalala..kikiki..Ini yang seronok ni..Pian dah pandai MERAJUK,,TOUCHING DAN MENYENTAP..Entah macamana akhirnya aku tertidur..

Lepas solat subuh on FB,Twitter dan Whatsapp..Hahaha mesej Pian tak berbalas sorry,,tertidur..dah kau merajuk malam2 buta sape suruh..En.Sofian tak payah poyo sangat nak merajuk-rajuknya..Nak hadiah,,nanti aku bagi,,kau nak apa?? kau kata nak cari aku kan,,nak tuntut hadiah ..nanti kau cuti kau cari aku..Aku nak bagi kau hadiah tapi yang aku offer tu la,,kau dah pilih ke nak dua-dua sekali..Tak sabar nak bagi kat kau ni..Werkkk,,Entah apa angin yang melanda mamat ni hari ni ada sedikit tak betul..bagi aku gambar monyet le..Hohoho lupa pulak member baik kau kan..

Sempena Hari Guru..Ucapan SELAMAT HARI GURU di titipkan buat mak saudara aku,,Cikgu Rokiah yang mengajar di SMKSMDB CM Yussuf Tg Tualang,,buat Mak Su..Cikgu Rosni Zarina yang mengajar di SMK Pulau Pangkor,,Mak Jang..Ustazah Nur Arbainah di SK Bukit Selambau,,Sg Petani dan Pak Jang..Cikgu Bakri jugak kat Sg Petani..Tak lupa buat cikgu2 aku ketika belajar di PASTI Al Hidayah,,Batak Rabit terutama buat cikgu Che Embun,,Cikgu Faridah dan Cikgu Lina..2 tahun aku belajar kat PASTI,,kenangan yang paling aku ingat makan dalam talam tapi aku tak pernah makan pun yang sebenarnya..time makan je mesti ada yang menanggis berebut makanan..Itu yang membuatkan aku tak makan..Aku lebih suka bawa makanan dari rumah..

Selamat Hari Guru juga buat,,Cikgu2 di SK Guar Lobak,,Padang Serai,,Kedah..Cikgu2 di SK Sultan Abdul Aziz,,Teluk Intan..Cikgu2 di SMK Sultan Abdul Aziz,,Teluk Intan..Lecturer2 di Fakulti Pengurusan Perniagaan UiTM Perak..Jutaan terima kasih buat semua cikgu2 yang pernah mengajar aku sehingga aku berjaya menjejakkan kaki ke menara gading..Selamat Hari Guru jugak buat Cikgu Sofian Shaimi,,untuk kali ke 3 ye..Jangan dok bising kata tak de orang wish kat kau ye Cikgu Pian..hahaha








No comments:

Post a Comment