Tuesday 21 May 2013

MASIH DI FAKULTI PENGURUSAN PERNIAGAAN UiTM PERAK

Selesai solat subuh,,aku online..tak sabar nak tunggu pukul 12 tengahari..Terasa lambat sangat hari berlalu..Mama ajak temankan dia keluar,,nak pergi market..Aku ajak mama pergi Mat Frozen je,,mama  nak masak laksa kedah hari ni..Hmm sedapnya..favourite aku,,sampai rumah..Buka lappy,,ramai member2 update status" dah tak sabar nak tunggu pukul 12"..Sabar-sabar..Sabar tu kan separuh daripada iman

Alhamdulillah akhirnya aku tetap di UiTM Seri Iskandar,,Fakulti Pengurusan Perniagaan tapi course yang dapat tak berapa aku minat..Office Management And Technology..Gara2 kesilapan aku sendiri so aku kena bertanggungjawab sepenuhnya..Sebenarnya aku nak ambil Business Management,,tapi aku takut aku tak boleh skor maths masa final exam tempohari,,so aku dah tersalah pilih course..Bita member baik aku membebel panjang dengan aku..Mama dan abah tak cakap apa,,so aku buat keputusan teruskan study,,bersyukur dengan apa yang telah ditentukan Allah..In Shaa Allah,,kalau ada rezeki Degree nanti nak buat business management..

Pada mulanya aku frust jugak coz tak dapat apa yang aku hajati,,bila fikirkan balik,,aku patut bersyukur dengan ketentuan Illahi dengan izinNya aku masih menjadi student kat UiTM Perak..Syukur Alhamdulillah..Mungkin ada hikmah di sebalik segalanya..Ada di antara member2 aku dah berkali2 apply untuk study kat UiTM dan buat rayuan berkali2 tapi tetap tak dapat manakala aku berjaya menjejakkan kaki ke sini

Chatting dengan member2 membuat aku tersenyum gembira dan tak sabar menanti 8 Jun 2013,,kebanyakan member2 kelas aku dapat course yang sama dengan aku..Yeayyy..Yanie,,Kilah dan Aleya  member baik aku yang sekepala dengan aku dapat course yang sama..Hopefully dapat 1kelas,,hahaha kami ni kan HOT STUDENT FACULTY OF BUSINESS MANAGEMENT UiTM PERAK,,bak kata si SENGET yang suka memerhati gelagat aku dan member2 aku..

HEY PUAKA!!!aku dan member2 Kampung puaka pasti akan ingat kata2 tu..Disebabkan kata2 tu lah kelas kami di beri nama KAMPUNG PUAKA..Mulai sem ni tak akan kedengaran lagi kata2 yang keluar dari mulut Fazreen..Huhu,,apa yang pasti kami semua akan rindu kat Fazreen yang selalu meriuhkan suasana kelas..teringat,,betapa kecohnya Fazreen..Start sem ni jugak,,TUKANG CATU AIS aku..Nazim,,tak de,,yeayyy..boleh makan ais banyak2.. tapi aku pasti akan teringat kenangan dalam kelas Bel..tweet dengan Nazim walaupun duduk bersebelahan,,kau mesti rindu saat tu kan Nazim??En.Nazim jangan lupa kurangkan merokok tu..ingat kau dah janji siap tweet lagi,,tak elok untuk kesihatan..jugak Abdillah..semalam dia text aku.. nasihat aku dan ingatkan aku berkali2 supaya tak lupa segala nasihat yang dia beri..In Shaa Allah jangan risau pak ustaz,,segala nasihat anda akan sentiasa di ingati..Terima kasih tak terhingga di ucapkan..Doakan aku berjaya di dunia dan juga akhirat,,aku doakan kau jugak berjaya di dunia dan di akhirat..

Aku kehilangan kembar dan jugak seorang sahabat baik,,sampai hati kau tinggalkan aku Bita..Huhuhu sedih aku..Ais krim Magnum bila mau belanja??Dan aku harap aku dapat member dorm yang macam sem lepas,,Apa yang pasti tak sabar nak lepak kat downtown pekena nasi lemak ataupun char kuetiaw..Fazreen,, kau mesti rindukan char kuetiaw kat situkan,,sem lepas aku dan Fazreen selalu order char kuetiaw kekadang dia beritau nama aku kat brother kat situ,,bila dah siap..apa lagi menjerit lah abang down town panggil nama aku,, tapi kini tinggal kenangan..dan aku masih boleh makan jugak lepak downtown dengan member2 termasuk Ijat Ilham,,Faiz,,Kak Mira,,Kak Ika dan yang lain2..oh ya..Aneep  jugak,,awal2 dah IM aku ajak makan kat downtown..Mesti best lepak ramai2..Hahaha riuhnya suasana,,aku tak sabar nak jumpa korang semua..Tunggu sampai polis bantuan datang,,kena halau baru reti nak balik dorm..Bitah jangan JEALOUS..

Start sem ni aku kena berusaha bersungguh2 dan tumpukan sepenuh perhatian pada study sebab segala kos pengajian aku di sini di tanggung sepenuhnya oleh parents aku..Abah tak nak aku pinjam PTPTN..katanya itu tanggung jawab dia sebagai bapa bukan aku sebagai anak yang terpaksa menanggung hutang untuk membiayai pengajian aku..Syukur Alhamdulillah aku dikurniakan parents yang begitu menyayangi dan mengambil berat..

Petang ni nak keluar dengan adik aku Nabila nak beli stationery,,tak sabar dah nak kembali ke Seri Iskandar..boleh jugak shopping untuk release tension cos sepanjang cuti ni..aku banyak menghabiskan masa di rumah je,,hari ni aku tension dengan mamat USM tu,,entah apa2 buat sakit kepala aku je,,cari pasal dengan aku,,pagi tadi tanya aku tentang lirik lagu yang sesuai untuk ex dia,,mana le aku nak tau,,dia tu pun aku tak kenal apatah lagi ex dia,,tengahari cari gaduh dengan aku,,dah tentu aku menang,,dia merajuk..lantak kau lah..aku tak layan,,update status nak remove orang yang tak layan dia..haaa..memang di alu2kan,,aku kisah apa..rupanya dia ada Inbox aku..aku tak sedar pun,,ada 2,,3 mesej yang di hantarnya buat semak je..tanya aku marah dia ke..kalau macam ni,,rasanya memang ada yang bakal kena remove..aku tak pernah buat lagi,,teringin nak buat kali ni..

Otw balik dari pekan terjumpa Eyfa dengan kakaknya,,amboi..free hair kau..Tengahari tadi dia call aku tanya nak keluar tak petang ni..aku cakap dengan dia malas,,tau-tau boleh jumpa dia pulak..mesti marah sakan dia dengan aku..Dia call aku ucap tahniah dan katanya"untung le ko masih kat Seri Iskandar,,tiap2 minggu boleh balik..boleh dating dengan Pian"..Mak aii,,dating dengan Pian pulak di mentionnya,,berapa kali aku dah bilang,,Pian mana ada kat sini..dia kat UiTM Shah Alam..Jealous ke.. aku dating dengan Pian..hahaha..Lepas tu dia tanya pulak"Eh Farah,,ko dah berapa taun couple dengan Pian??korang couple senyap2 tak bagitau kat aku,,sampai hati kau",, Hahaha.."RAHSIA KITA BERDUA"kan Pian,,Wakaka..malas aku nak layan..aku diam je,,Fuhh..biar betul kau Eyfa bersungguh2 nak tau nampak..Ko pergi tanya kat Pian jangan tanya aku..sebab dengan aku jawapannya hanya senyuman bak kata Ipin,,Arul,,Akim dan Pejey..soalan apa pun yang di tanya,,hanya senyuman je jawapannya..Haaa Eyfa,,aku nak tau gak kenapa kau asyik tanya soalan tu ye??Kau jelous ye..Hahaha,, Pian baca ni mesti tersengih2,,tengok permainannya di situ..kikiki..okey lah Eyfa sebelum aku balik Seri Iskandar,,kita lepak,,tentu kau nak cerita tentang Haniff kau yang romantik tu kan,,kata nak kenalkan dengan aku..Dah lama aku menanti,,nanti aku ajak Pian sekali..Kuikuikui..

Malam ni abah kecoh dengan pendaftaran e-Fies yang tak settle lagi..Adik aku Nabila yang kena..Illa ni satu hal,,lain kali ingat le password..Nabila dah muncung kena marah dengan abah..Mama pulak rileks je buat tak tahu..mama dah banyak kali suruh buat tapi abah,,biasa lah nak tunggu last minute..Semua fire fighting construction kena berdaftar dan menggunakan sistem e-Fies start 1 jun..Apalagi kalut tak terkiralah abah..Mama bersunggut tak kan nak tunggu dia jugak buatkan..

Tanpa mama urusan rumah jugak office takkan lancar,,semua orang sedar tentang hal ni,,abah pun mengaku akan kebenarannya..akhirnya dengan bantuan mama urusan tu selesai..Nabila patut berterimakasih dengan mama..Aku cakap dengan abah,,yang abah jugak patut ucapkan terimakasih dengan mama..Abah senyum je..Lepas tu..dah segala dokumen pulak hilang,,ada2 je abah ni..mama jugak yang kena uruskan..

Aku sebenarnya teringin nak cari pengalaman kerja macam member2 yang lain..tapi abah tak pernah nak beri aku peluang..macam2 alasan yang di beri..katanya sekarang time study so tak payah fikir pasal kerja,,dah habis study nanti kerjalah..Abah sokong minat aku dalam bisness,,abah kata tak perlu makan gaji..Ini yang best ni..Nampaknya impian aku bakal menjadi kenyataan..Yeayy sayang abah jugak mama..




No comments:

Post a Comment